Te luid is uit.

Te luid is uit

2011-07-03 Midden Nederland toer

Gestart door @rjen, 05 mrt 2011, 00:09

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

@rjen

Organisatie: Francis Daniels

In het gebied waar alle knooppunten samenkomen, als hier iets mis gaat liggen alle treinen stil, waar de snelwegen zijn uitgebouwd naar 10-baans, waar de bevolkingsdichtheid het grootst is, juist daar gaan wij onze zevende toertocht van dit jaar rijden. We gaan rijden rondom de stad Utrecht, in de driehoek Utrecht-Amsterdam-Hilversum. Juist in dit uiterst drukke deeltje van Nederland gaan we weer met z'n allen onze grootste hobby beleven. In de afgelopen maanden hebben René en ik al diverse keren heel erg genoten met het uitzetten van motortochten in deze regio. Het vinden en het berijden van de kleine prachtige weggetjes geeft heel veel bevrediging. Wederom is met zeer veel zorg en liefde aan deze tocht gewerkt! En .. jazeker .. het resultaat is verbluffend en dus nog beter dan vorig jaar. De verpakking lijkt hetzelfde, maar de inhoud is geconcentreerd en zal ons nog lange tijd blijven boeien. Deze toertocht wordt gereden in mijn woon-werk gebied. Vele avonden heb ik in deze streek op mijn motor doorgebracht. Even na het werk lekker uitwaaien en/of zwieren langs de vele dijkjes. Ook de omgeving is zeer rijk aan prachtig groen en zeker zijn er vele zeer fraaie bezienswaardigheden. Mooie weggetjes in een prachtig decor van schitterende natuur in een rustige omgeving.



De tocht begint redelijk in het midden van ons land en zal ook eindigen in het midden van ons land. Deze toertocht is dan ook voor velen van ons "makkelijk" bereikbaar. Vlak bij Vianen starten we de tocht en gelijk al krijgen we een paar mooie stuur-weggetjes langs de fraai kronkelende Lek. Deze rivier zullen we vandaag een aantal keren zien. We gaan over de snelweg, we gaan onder de snelweg, maar keren gelijk altijd daarna weer in de rust terug. Een heel kort stukje moeten we echt door Utrecht. We rijden dit traject vrij soepeltjes en komen dan weer in Groenekan, Maartensdijk, Loosdrecht, Breukelen en zeer vele andere pittoresque dorpjes. Het is heel leuk om bij het vliegveld Hilversum even van de fiets te gaan om naar de kleine pipercupjes of naar de parachutisten te kijken. Ook zijn er vanaf hier diverse lunch-mogelijkheden aanwezig.

In de middag gaan we naar de Vinkeveense Plassen en maken we de prachtige halve ronde van de "Ronde Hoep". We zoeken de Meije op. Wat smaller dan de Vecht, maar zeker ook een prachtig riviertje en dat zich door de eeuwen heen op zeer fraaie wijze door het landschap heeft gekronkeld. Voor een korte stop met een heerlijke verfrissing heb ik vlak na Vinkeveen een mogelijke stop aangegeven. Als het mooi weer is, kan je hier op het terras even heerlijk genieten van het wijdse uitzicht en de wonderschone rust.

Het laatste deel van de tocht gaat bijna weer naar Breukelen, we laten de A2 echter links van ons en gaan er dus niet onderdoor. We brengen een snel bezoekje aan Haarzuilens, een open museum, en rijden verder via prachtige weggetjes. Uiteindelijk zal de tocht eindigen aan de Lek. Moe, doch zeer voldaan, gebruiken we hier een verfrissend koel drankje met een beeldschoon uitzicht over het water.



Tot dan en met vriendelijke groeten,

Francis Daniëls



Inschrijven voor dit evenement is alleen mogelijk voor geregistreerde leden van ons forum.
De inschrijving opent enkele weken voor het evenement. Houdt hiervoor het Forum van de Toercommissie in de gaten.
Heb je nog geen account op ons forum, registreer je dan via de knop "Registreren" in de menubalk.
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

@rjen

#1
Deze toer is geweest  *  Deze toer is geweest  *  Deze toer is geweest  *  Deze toer is geweest  *  Deze toer is geweest  *  Deze toer is geweest
Deelnemerslijst:
https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=10591.0



De foto's van deze tocht staan HIER

2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech