Te luid is uit.

Te luid is uit
Op het forum: 261 gasten, 5 leden
gerthe, Menno, Peter57, Jodi, bertus

2015-09-27 Drie Provinciën toer (Noord Nederland)

Gestart door @rjen, 05 nov 2014, 22:51

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

Black Knight




Organisator:    

Peter Stadt
Bereikbaar op 06 51245742
Starttijd
Verzamelen vanaf 9.30 uur

Start vd Valk Hotel, Sneek
Burgemeester Rasterhofflaan 1,
8606 KZ Sneek
0515 481 818

Eindpunt Herberg van Loon
Gasterenseweg 1,
9409 TJ Loon
0592 370 500

Lengteca. 190 km
netto rijtijd ca. 4u42m volgens Basecamp


Totale afstand 190 km, 4.42 hr (volgens basecamp)

Het werd tijd om weer eens een route te organiseren in het noordelijke deel van Nederland en ik had bedacht dat het een leuk idee was om een route te bedenken die de hoofdsteden van de drie noordelijke provincies zou verbinden. Ik had niet verwacht dat het zo'n lastige puzzel zou worden. Ondanks dat het noorden relatief dunbevolkt is leverde de topografie nogal wat hoofdbrekens op. Tussen Leeuwarden en Dokkum zijn er over de Dokkumer Ee maar twee bruggen. De eerste is pas in Burdaad, zo'n 15 km verderop. Het aantal bruggen over het Eemskanaal is eveneens beperkt. En het was uiteraard de bedoeling om de bebouwde kom te vermijden. Dat perkte mijn mogelijkheden aardig in.

Een rondje buitenom de drie steden zou te lang zou worden en de 'binnenbocht' leek me minder aantrekkelijk, zodat ik er voor gekozen heb om een route te maken met vertrek- een aankomstpunt vrij ver uit elkaar. Toen ik eenmaal op papier een leuke route had, bleek bij het verkennen van de tocht dat door de aanleg van de 'Haak' ten westen van Leeuwarden het wegennet drastisch veranderd is en dat de kaarten nog niet up to date zijn. Voorlopig dus een no go area. En de brug van de N986 over het Eemskanaal  blijkt langdurig gestremd te zijn. Het gevolg was dat ik een route heb gemaakt die veel ruimer langs Leeuwarden en Groningen gaat dan ik aanvankelijk wilde. Het startpunt heb ik verschoven naar Sneek. We verzamelen in het v.d. Valk Hotel voor het bekende kopje koffie met cake. Dan door het centrum van Sneek, waar we op zondagochtend vlot door heen kunnen rijden. Al snel laten we de bebouwing achter ons en komen we op mooie rustige weggetjes door de Friese weilanden. Als het weer goed is hebben we geregeld uitzicht op de skyline van Leeuwarden.

Na 100km komen we door Zoutkamp, hier zijn diverse leuke gelegenheden om te lunchen. Dan door het Groninger platteland in een wijde bocht om Groningen-stad heen. De Groninger skyline is wat minder vaak zichtbaar, maar de stuurweggetjes zijn zeker zo leuk als hun Friese counterparts.  Na een stukje door Hoogezand (helaas, het is niet anders) gaan we aan op Assen. Van Assen zelf zullen we nauwelijks iets zien, het heeft weinig hoogbouw en het ligt verscholen achter de bossen van het Nationaal Park Drentse Aa. Een schitterend natuurgebied waar ons eindpunt zal zijn.

Enkele stemmige plaatjes.








Let op:
De beschrijving van deze rit wordt in de regel enkele weken voor de start geplaatst. Tot die tijd blijft dit topic leeg.

De inschrijving opent enkele weken voor het evenement. Op het moment dat deze geopend is wordt dit in dit topic aangekondigd.
Inschrijven voor dit evenement is alleen mogelijk voor geregistreerde leden van ons forum.
Heb je nog geen account op ons forum, registreer je dan via de knop "Registreren" in de menubalk.


Zodra de route in garmin (.gdb en/of .gpx bestand) beschikbaar is wordt deze in de download manager geplaatst, waarna dit hier wordt aangekondigd. 

De inschrijfpagina staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=12928.0

De route is tzt hier te downloaden: www.fjr-club.nl/index.php?action=downloads;cat=25

De deelnemerslijst staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=17698.0

Wil je reageren kan dat hier https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=17697.0



@rjen

Beschrijving is bekend en de inschrijving is NU open...
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

@rjen

2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech