Auteur Topic: Lava Red Explorer bij Motoport Engbers  (gelezen 359 keer)

Offline Harry Kleinpenning

• *
  • Diamant deelnemer
  • Jouw bijdrage telt, niet het aantal berichten
    • Harry
    • Kleinpenning
  • FJR: 2015 AS Tech Graphite
Lava Red Explorer bij Motoport Engbers
« Gepost op: vrijdag, 12 januari 2018, 14:51:46 »
Was vanmorgen nog even in Zelhem en  zag daar die Lava Red staan. De kleur op de foto's doen 'm toch tekort (hij lijkt daarop wel oranje terwijl ie toch echt rood is) , in werkelijkheid is het toch wel een heel mooie kleur en als je een FJR in die prijsklasse zoekt ........ Kan dan ook wel begrijpen dat Maarten af en toe met heimwee aan z'n vorige FJR in die kleur terug denkt  :knip:

Deze kleur wordt slechts sporadisch aangeboden, Maarten heeft ook al eens bericht dat er slechts een handjevol in Nederland afgeleverd zijn.

https://www.motoportzelhem.nl/epages/Motoport.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/HEX13323846_29571

Offline Japio

• *
  • Brons deelnemer
    • Jaap
    • Goos
  • FJR: 2015 AE Midnight Black
Re: Lava Red Explorer bij Motoport Engbers
« Reactie #1 Gepost op: zondag, 14 januari 2018, 19:55:09 »
Weet niet wat de exploreren toen allemaal als extra's hadden, maar mis de binnentassen, de navigatie en de druppellader. In mijn ogen geen echte explorer meer....zit ook gen logo op het zadel. Explorerachtig is denk ik een meer juiste benaming. En ik snap dat de oude eigenaar wat spullen heeft willen houden.  :yellow_23: Best wel duur voor iets wat niet compleet is.
Niks is zoals je denkt dat het is

Offline Rush FJR

• *
  • Zilver deelnemer
    • Perry
    • Hendrikx
  • FJR: 2016 Matt Silver
« Reactie #2 Gepost op: zondag, 14 januari 2018, 20:14:38 »
Weet niet wat de exploreren toen allemaal als extra's hadden, maar mis de binnentassen, de navigatie en de druppellader. In mijn ogen geen echte explorer meer....zit ook gen logo op het zadel. Explorerachtig is denk ik een meer juiste benaming. En ik snap dat de oude eigenaar wat spullen heeft willen houden.  :yellow_23: Best wel duur voor iets wat niet compleet is.

Helemaal mee eens. Volgens mij heeft een “echte” ook knopjes voor de zadelverwarming.

Offline Harry Kleinpenning

• *
  • Diamant deelnemer
  • Jouw bijdrage telt, niet het aantal berichten
    • Harry
    • Kleinpenning
  • FJR: 2015 AS Tech Graphite
« Reactie #3 Gepost op: zondag, 14 januari 2018, 20:31:11 »
Tja, zoek maar een goedkopere Lava-Red  :icon_smile_big: Die zal je vermoedelijk niet vinden omdat er bijna geen zijn.
En dit is echt een hele mooie met weinig kilometers. En wat is een 'echte explorer'? Het zijn allemaal accessoires die de importeur op een FJR gemonteerd heeft. Geen idee of de binnentassen, etc. er al dan niet bijzitten, hij heeft daarentegen dan weer wel die topkoffer extra. Het is maar net wat je belangrijk vind. En een navigatie-systeem en acculader zullen velen sowieso al wel hebben. Vergeleken met een 'kale' A zitten op deze motor, naast de zijkoffers, nog steeds accessoires met een nieuwprijs van minimaal € 1.500,00

Mij maakt het verder ook niet uit, ik heb alleen willen attenderen op een te koop staande zeer nette FJR in een zeldzame kleur.
En de kans is inderdaad groot dat van de stuk of vijf FJR's (meen me te herinneren dat Maarten ooit zo iets noemde) die in Nederland in deze kleur zijn verkocht er niet één als Explorer door de importeur is afgeleverd.
« Laatst bewerkt op: zondag, 14 januari 2018, 23:03:07 door Harry Kleinpenning »

Online Peter57

• *
  • Diamant deelnemer
    • Peter
    • Swarts
  • FJR: 2001 Deep Purplish Blue
« Reactie #4 Gepost op: zondag, 14 januari 2018, 21:08:42 »
Er zit een duur comfort zadel op
Als je denkt dat avontuur gevaarlijk is, probeer routine. Dat is dodelijk.

Offline Flapoor

• PostActieve Genieter
  • *
  • Goud deelnemer
    • Hans
    • Schipper
  • FJR: 2011 Silver Tech
« Reactie #5 Gepost op: zondag, 14 januari 2018, 21:17:28 »
De verkoper prijst deze unieke Broems niet aan als Explorer maar als Explorer edition.
Het belangrijkste accessoire van een ‘echte’ Explorer zijn uiteraard de Flaporen. Verder hoge toerruit, Zumo 595, verwarmd comfort zadel/buddy seat, “Explorer” borduursel op zadel, tankpad, footshields, druppellader CTek/Yammy én inderdaad 2 luxe binnentassen.
Motardoc Ergo Sum, Hans
'FLAPOOR SPECIAL' geVlaket geVlerkt geNopt

Offline vlerk

• *
  • Goud deelnemer
    • Wim
    • van Vlerken
  • FJR: geen/onbekend
« Reactie #6 Gepost op: zondag, 14 januari 2018, 21:40:01 »
Er zit een duur comfort zadel op

Dat zijn geld echt waard is, ik spreek uit ervaring.

Groet,

Vlerk
Groet Vlerk

Offline Radja

• *
  • Goud deelnemer
    • Bart en Ingrid
    • de Keijzer-Schenk
  • FJR: 2015 AE Magnetic Bronze
« Reactie #7 Gepost op: zondag, 14 januari 2018, 22:55:36 »
En dat ik ga meemaken.  :knip:
Met zorgen over morgen, verpruts je vandaag!