Te luid is uit!

Te luid is uit

Recente topics

Op het forum: 50 gasten, 0 leden

Navigeren met geimporteerde route in Google Maps

Gestart door Ermix5, 25 mei 2025, 12:08

Vorige topic - Volgende topic

Ermix5

Voor de vakantie wil ik graag mijn vooraf gemaakte routes importeren in Google Maps en dan met Android-Auto de route rijden op het scherm van de auto. De route maken en dan een kaart maken met de route gaat prima. De kaart openen op Google maps lukt ook. Alleen het daadwerkelijk starten van de route lukt mij niet. Iemand die hier meer ervaring mee heeft en mij kan helpen. Ik heb al heel wat filmpjes en adviezen gelezen, maar ik kan het antwoord niet vinden. Alvast bedankt.
Groet Erwin

Vliem14

Ik heb het ooit is geprobeerd en ben er snel mee opgehouden. Ik heb een TomTom abonnement op mijn telefoon staan waar ik de route in laad en mijn telefoon verbind ik met Android Auto.

Dekudibusei

Waarin maak je je routes? Ik heb het nu gedaan met Magic Earth, en die laadt GPX-bestanden prima in en streamt ook probleemloos met een goeie interface naar Android Auto. Zeker het overwegen waard, als je het mij vraagt.

En net zoals Vliem14 beschrijft heb ik het voorheen ook gedaan: GPX-bestand uploaden op http://plan.tomtom.com en dan komt 'ie ook beschikbaar in de gesynchroniseerde routes.
Mijn reacties zijn op strikt persoonlijke titel. Clubzaken lopen via het webteam: PM

Ermix5

Bedankt voor jullie reactie. Uiteindelijk gevonden dat het gewoonweg niet mogelijk is met Google-Maps. Voor nu een TomTom abonnement afgesloten voor 13,99 voor een heel jaar. De routes maak ik het liefste met Kurviger of soms met MRA. De gemaakte routes kan ik importeren in TomTom alleen moet ik sommige aanpassen omdat TomTom maar max 30 routepunten aan kan. Groet Erwin
Groet Erwin

Rinosaure

Als je al MRA gebruikt om routes te maken, dan kan je ook overwegen om voor de navigatie Navigation Next van MRA te gebruiken. Dat integreert naadloos met elkaar. Navigation Next heeft de afgelopen tijd een flinke ontwikkeling doorgemaakt en werkt (in mijn beleving) tegenwoordig best goed. Desnoods probeer je eerst eens een maandabonnementje op Navigation Next.
Voor de navigatie kun je je telefoon dan gebruiken of een Carpuride-achtig (Android Auto) systeem.