Te luid is uit.

Te luid is uit
Op het forum: 277 gasten, 1 lid
marcoD

2010-09-16 Vulkaaneifel toer

Gestart door @rjen, 07 mrt 2011, 08:28

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

@rjen

Algemeen
De meerdaagse buitenlandse toer is in overleg met de Toercommissie van de FJR 1300 Club Nederland georganiseerd door Hans van der Stroom en Maarten Pinkse met nadrukkelijke ondersteuning van Yvonne.


De toer start op Donderdag 16 September en we zijn weer terug in Nederland op Maandag 20 September 2010.
Alle routes zijn door Maarten en Hans voorgereden en gecontroleerd.
Hotel en plaats van verblijf.
Tijdens deze reis verblijven we in het, onder velen van ons, bekende Hotel am Ceresplatz in de plaats Manderscheid in het Zuidelijke deel van de Eifel.

Beknopte historische informatie verblijfplaats
Manderscheid is een kuuroord met ruim duizend inwoners en ligt aan het riviertje de Lieser.



In Manderscheid zijn de Oberburg en de Niederburg te vinden, die stammen uit het jaar 1173. Deze beide burchten symboliseren de geschiedenis van het gebied, die beheerst werd door twee machtsblokken. De Oberburg hoorde bij het keurvorstendom Trier, de Niederburg en de meeste omliggende gemeenten waren afhankelijk van Luxemburg en het was vroeger dus het meest oostelijke punt van de Zuidelijke Nederlanden. Door Manderscheid loopt het bekende Lieserpad, het wandelpad langs de Lieser met schitterende vergezichten, ravijnen, Maaren en bossen. Tevens is in Manderscheid het Maar museum gevestigd.
Voor verder informatie verwijzen wij graag naar:  http://www.manderscheid.nl

Reisinformatie.
De tocht start op Donderdag 16 September in het zuiden van het land en gaat van daaruit, evenals de terugweg, uitsluitend over binnenwegen naar het hotel. Indien rond de klok van 10.00 uur vanaf het vertrekpunt wordt vertrokken dan is het voor alle deelnemers mogelijk om rond de klok van 17.00 uur in het hotel te zijn gearriveerd.
In het hotel is het te doen gebruikelijk om op de eerste dag om 19.00 uur met het diner aan te vangen. Iedereen heeft aldus ruimschoots de tijd om zich op te frissen. Voor diegene die op eigen gelegenheid rijden en / of later arriveren is de afspraak gemaakt dat de laatste ploeg om 20.00 uur nog kan gaan dineren.

Hotelinformatie.
De kamers die we zullen benutten, bevinden zich in een dependance van Hotel Am Ceresplatz, sinds jaren een oud-lid en sponsor van onze club.



De dependance, Hotel Tara, is gelegen op 175 meter van het hotel. De linkse van de twee foto's hierboven is de dependance en de rechter geeft aan hoever Hotel Am Ceresplatz weg ligt. Bij het "gele richtingbord" staat het hotel van Nelly en Ad direct naast de rotonde. Deze foto geeft een goede indicatie van de geringe afstand tussen beide locaties.
De dependance zal uitsluitend worden gebruikt om er te slapen. De dependance beschikt over eenvoudige, nette en schone kamers. Sommige met douche, anderen met bad, maar allen met toilet. Eenvoud zonder poespas kan worden gesteld. Deze dependance is uitsluitend voor de deelnemers aan deze toer beschikbaar.
Alle maaltijden, ontbijt en diner, zullen worden gebruikt in Hotel am Ceresplatz, het hotel van Nelly en Ad. Degenen die er al eens zijn geweest, weten dat Nelly zelf in de keuken staat en dat de kwaliteit van ontbijt en diner uitstekend zijn.

 

Indien het weer het toelaat zal er een BBQ- avond georganiseerd worden in de eigen "Bierstube" achter Hotel Am Ceresplatz.

Stalling en parkeren motoren.
De motoren kunnen 's-nachts in afgesloten boxen achter Hotel Am Ceresplatz overnachten.
Indien gewenst kan de motor ook bij de dependance aan de openbare weg worden geparkeerd.

Routes.
Er zijn een 4-tal routes uitgezet en gecontroleerd voor een drietal toerdagen. Elke route is ca. 300 Km lang met een netto rijtijd van globaal 5 uur.




De routes voeren door het grootste gedeelte van de Eifel, soms langs de Ahr, soms langs de Moezel, soms langs de Rijn, maar ook Luxemburg wordt aangedaan. Er is heel bewust voor gekozen om routes naar alle windrichtingen beschikbaar te stellen.
Het zijn gevarieerde routes geworden; door bos- en landbouwgebieden en langs diverse leuke plaatsjes. Er is getracht, voor zover dat mogelijk is, om zo min mogelijk de dorpjes zelf aan te doen. Dit om de overlast voor de inwoners te beperken en om zo min mogelijk opgehouden te worden door drukte in de dorpskernen. De tochten kennen snelle lange en langzame korte bochten. Soms zijn de bochten erg langzaam en erg kort, doch er is gepoogd dit laatste tot een minimum te beperken. De stijgingspercentages lopen uiteen van redelijk vlak tot maximaal 25%, dit laatste is de meest extreme helling, over het algemeen variëren ze van 10 tot 15%.

Kosten van het arrangement
Iedere inschrijver wordt ingedeeld op een 2 persoonskamer, de inschrijfprijs bedraagt in dat geval € 190,= per persoon op basis van halfpension, ervan uitgaande dat de kamer ook daadwerkelijk door 2 personen wordt benut. In dit bedrag is de toeristen¬belasting inbegrepen. Vanzelfsprekend kan bij de kamerindeling rekening worden gehouden met individuele voorkeuren ten aanzien van de kamergeno(o)t(e).
Voor een 1 persoonkamer op basis van halfpension bedraagt de inschrijfprijs € 215,= inclusief toeristenbelasting.
Inschrijving geschiedt uitsluitend via de Clubwebsite en op basis van "wie het eerst komt..........." en "Vol = Vol", waarbij in een voorkomend geval, de volgorde van inschrijving via de Clubsite bepalend is.
Bovenstaande bedragen zijn een raming, die is gemaakt op basis van een aantal aannames. Uiteindelijk zal worden afgerekend op basis van de werkelijke kosten. De raming is echter van dien aard dat, zoveel als mogelijk, getracht is nabetalingen te vermijden, terwijl kleine voor de deelnemers voordelige verschillen ten gunste komen van de club.

Introducés.
Als de inschrijving is geopend, geldt "wie het eerst komt, die het eerst maalt". Bij een beperking t.a.v. het aantal deelnemers gaan leden vóór niet-leden. Indien het maximum aantal is bereikt, zal een niet-lid moeten wijken voor een lid dat later inschrijft.
Voor een klein aantal niet-leden kan extra ruimte achter de hand worden gehouden bij de reservering
in het hotel. De niet-leden worden niet opgenomen in de deelnemerslijst, doch hun aantal wordt vermeld op een aparte lijst. Dit als indicatie van de ruimte die er is voor leden die in willen schrijven.

Aanleveren routes.
Alle routes zullen globaal 2 weken voor aanvang van de reis digitaal verzonden worden naar het e-mail adres waar ook de bevestiging van de reis naar is verzonden. Alle routes zijn in Mapsource gemaakt en worden dus in Garmin formaat aangeleverd.

Inschrijfformulier.
Via het ledendeel van het forum zal worden aangegeven wanneer het mogelijk is/wordt om in te schrijven.
Na verwerking van de inschrijving ontvangt elke inschrijver een E-mail ter bevestiging hiervan.
Inschrijven impliceert dat akkoord wordt gegaan met de bovenstaande voorwaarden zoals vastgelegd na het hoofdstuk "Kosten van het Arrangement".




De foto's van deze tocht staan HIER

2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech