Auteur Topic: Eénmalige lederen zadels € 400,00 (kennelijk op RP13 gezeten?)  (gelezen 3989 keer)

Online Harry Kleinpenning

• *
  • Diamant deelnemer
  • Jouw bijdrage telt, niet het aantal berichten
    • Harry
    • Kleinpenning
  • FJR: 2015 AS Tech Graphite
Eénmalige lederen zadels € 400,00 (kennelijk op RP13 gezeten?)
« Gepost op: zaterdag, 14 april 2018, 16:44:25 »
De vorm is 'ff wennen' maar het lijken me zeer comfortabele zadels die wellicht speciaal gemaakt zijn voor een koppel met een wat 'groter achterwerk'?
In de advertentie staat  'vanaf bj. 2006', in dat geval zullen ze ook passen op een RP13/23/28.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/motorrad-sitz-fuer-yamaha-fjr-1300a/850377238-306-7478
tel. verkoper 0049 1606 9283 36

(het achterste zadel heeft een opvallend 'deukje' aan de voorzijde, als je interesse hebt is het wellicht wijs te informeren wat daar mee aan de hand is en hoe of waardoor dat is ontstaan? Kan ook een aanknooppunt zijn om over de prijs te onderhandelen  :knip:)
« Laatst bewerkt op: zaterdag, 14 april 2018, 23:28:39 door Harry Kleinpenning »

Offline ThunderSTreak

• Forum Admin
  • *
  • Zilver deelnemer
    • René
  • FJR: 2017 AS Matt Silver
Re: Eénmalige lederen zadels € 400,00 (kennelijk op RP13 gezeten?)
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag, 14 april 2018, 21:39:34 »
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het hier op lijkt

afbeelding  
Met vriendelijke groet,

afbeelding  

• *
  • Diamant deelnemer
    • Harry
    • Kleinpenning
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag, 14 april 2018, 21:54:05 »
Het uiterlijk is toch niet het belangrijkste? Dat vind je in andere gevallen zelf toch ook en dat overigens terecht
Je kunt natuurlijk de draak steken met dit soort beveiligingen vanwege hun uiterlijk, maar je beschermen doen ze wel degelijk.

In dit geval zal het om het comfort gaan en ik heb zo'n idee dat deze best comfortabel zijn omdat het zitoppervlak groot is en de druk derhalve goed verdeeld zal worden. En zeker voor mensen met wat meer gewicht zal dat nog meer spelen?

(Kijk, als het nu flaporen waren... Maar da's een heel ander verhaal  :icon_smile_clown:)

Offline luuk

• *
  • Brons deelnemer
    • Luuk
    • Ophorst
  • FJR: 2005 Galaxy Blue
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag, 14 april 2018, 22:36:43 »
Lijkt op zo'n Amerikaanse Russel day long custom seat maar dat zal wel niet. Die worden daar nl op maat gemaakt...

Offline Noppie

• (bescherm)folieplakker - caféracerbouwer
  • *
  • Diamant deelnemer
  • Liever een slippertje dan een schuiver...
    • Norbert
    • Reijers
  • FJR: 2008 Graphite
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag, 14 april 2018, 23:39:58 »
(het achterste zadel heeft een opvallend 'deukje' aan de voorzijde, als je interesse hebt is het wellicht wijs te informeren wat daar mee aan de hand is en hoe of waardoor dat is ontstaan? Kan ook een aanknooppunt zijn om over de prijs te onderhandelen  :knip:)
Ik vermoed dat de duo een zwaar geschapen man was.... :yellow_39: :yellow_42:
Groetjes,
Norbert

• *
  • Diamant deelnemer
    • Harry
    • Kleinpenning
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag, 14 april 2018, 23:40:30 »
Lijkt op zo'n Amerikaanse Russel day long custom seat maar dat zal wel niet. Die worden daar nl op maat gemaakt...
Ik denk dat je gelijk hebt Luuk, zie hier https://day-long.com/gallery/yamaha/

Voor de nieuwprijzen zie hier, hoewel ik denk dat het onderhavige setje meer heeft gekost dan de hier genoemde $ 825,00 (S3 All Leather Dual) aangezien ook het duo-zadel als comfort-zadel is uitgevoerd https://day-long.com/place-your-order/prices/
Ze zijn daarmee in Amerika ca. 25% duurder dan een setje Corbin-zadels, als je de prijs daarvan dan doortrekt dan zou (als ze hier leverbaar zouden zijn) zo'n setje nieuw hier al gauw op € 1.400 a € 1.500 komen.
« Laatst bewerkt op: zaterdag, 14 april 2018, 23:53:19 door Harry Kleinpenning »

• *
  • Diamant deelnemer
    • Harry
    • Kleinpenning
« Reactie #6 Gepost op: zondag, 15 april 2018, 00:15:39 »
Ik vermoed dat de duo een zwaar geschapen man was.... :yellow_39: :yellow_42:
Zou kunnen  :icon_smile_big:
Alhoewel ik denk dat de vergrendeling van het duozadel te 'strak' afgesteld heeft gestaan voor dit zadel en dit het gevolg is van te hard drukken om dat zadel te kunnen vergrendelen. Had ik bij m'n Corbin namelijk ook, een plaatringetje onder de vergrendeling t.p.v. elk van de twee bevestigingsboutjes lost dat dan op en daarmee 'sluit' het duozadel dan wel zonder veel 'geweld' te hoeven gebruiken.

Overigens, waar je bij deze zadels wellicht wel rekening mee moet houden is dat je wat langere benen moet hebben? Dat vanwege de breedte, denk dat als je met standaard zadels nog maar net aan de grond komt je dat met deze zadels helemaal niet meer red.

Trouwens, als ik geen Corbin-zadels had gehad dan zou ik de link naar die advertentie hier niet eens geplaatst hebben maar die zadels voor mezelf hebben gekocht :knip:
« Laatst bewerkt op: zondag, 15 april 2018, 00:46:49 door Harry Kleinpenning »