Te luid is uit.

Te luid is uit

2020-06-07 - Zwolle e.o.

Gestart door M@rtin, 07 nov 2019, 16:26

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

Black Knight

Toertocht Rondje Zwolle.

Datum: 7 juni 2020
Organisator: Peter Stadt

Verzamelen: carpoolplaats Hattem. Hessenweg, nabij afrit 30 op de A28
vanaf 10 uur, vertrek uiterlijk 11 uur.

Eindpunt: parkeerterrein van de marina Hattem, aan de Geldersedijk te Hattem
Lengte: 153 km, rijtijd 3uur 54min (volgens Basecamp)

route a.jpg

Voor de die-hards: onze eerste toertocht in clubverband sinds de lockdown! Vanaf 1 juni krijgen we van Mark en kompanen weer meer vrijheden en als club willen we die graag gebruiken. Uiteraard binnen de van hogerhand vastgestelde grenzen. Het blijkt dat er nog veel onzeker en onduidelijk is. En veel restauranthouders zijn voorzichtig. Waardoor het niet lukte om nu al voor een vooraf onbekend aantal motorrijders een ontvangst te regelen. Misschien willen we te snel, maar als toercommissie hebben we besloten om de
ontvangst dan maar zelf te organiseren. Het is improviseren, maar waar een wil is is een weg. Op de carpoolplaats zullen we klaarstaan met koffie en iets lekkers. Ondanks dat we als motorrijders behoorlijk beschermd zijn met onder meer vizier en handschoenen verzoeken we iedereen de regels van het RIVM in acht te nemen en de bekende 1,5m aan te houden en dat met een maximum van 30 personen.
Ik werd vorige week onverwacht gevraagd om deze eerste tocht te organiseren. Uit tijdgebrek heb ik een eerdere route (uit 2014) afgestoft en aangepast. Vanaf de carpoolplaats wordt na een paar kilometer de originele tocht opgepakt. De route gaat dan eerst over een stukje IJsseldijk en daarna over smalle bochtige weggetjes, langs wielen en kolken naar Kampen. Daar steken we de IJssel over om langs plaatsjes als Genemuiden en Hasselt terug te keren in de richting van Zwolle waar we een klein stukje van de bebouwde kom mee pakken. Die laten we snel achter ons om weer van het stille Overijsselse platteland te genieten. In Dalfsen zal ik op de camperplaats vlak bij het station parkeren om jullie van drinken en een versnapering te voorzien.
Dan volgt een mooi bosachtig gebied. Maar niet lang daarna moeten we het weer met de weidse uitzichten doen. Bij Weihe wordt de IJssel overgestoken  met een pondje (op het veer kan je tegenwoordig contactloos pinnen bij de stuurhut). Het laatste stukje gaat niet over de IJsseldijk maar over het achterliggende platteland. De tocht eindigt noodgedwongen deze keer niet op een terrasje. Dat voelt kaal en onwennig aan. Wellicht dat kleine groepjes nog ergens een gelegenheid kunnen vinden om even na te praten.
Ik realiseer me dat het gebrek aan sanitaire mogelijkheden een item is.  De route gaat door diverse plaatsen waar restaurants met terrasjes zijn (hoewel er maar weinig direct aan de route liggen), wellicht dat je met een klein groepje daar terecht kan. Misschien is het station van Dalfsen een optie? Of bemande benzinestations – langs de snelweg (bijvoorbeeld kort voor afrit 30 op de A28 noordwaards)

foto 1a.jpg

foto 2a.jpg

foto 3a.jpg

foto 4a.jpg

foto 5a.jpg

foto 6a.jpg     
   
Uiteraard hoop ik op een flinke opkomst, maar ik realiseer me natuurlijk dat voor veel leden de nodige haken en ogen kleven aan deze tocht. Niemand hoeft zich verplicht te voelen, uiteraard, maar ik hoop op deze manier voor hen die graag in clubverband willen rijden een goed alternatief voor de clubdag geregeld te hebben.




Let op:
De beschrijving van deze rit wordt in de regel enkele weken voor de start geplaatst. Tot die tijd blijft dit topic leeg.

De inschrijving opent enkele weken voor het evenement. Op het moment dat deze geopend is wordt dit in dit topic aangekondigd.
Inschrijven voor dit evenement is alleen mogelijk voor geregistreerde leden van ons forum.
Heb je nog geen account op ons forum, registreer je dan via de knop "Registreren" in de menubalk.


Zodra de route in garmin (.gdb en/of .gpx bestand) beschikbaar is wordt deze in de download manager geplaatst, waarna dit hier wordt aangekondigd. 

De inschrijfpagina staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=12928.msg163938#msg163938

De route is tzt hier te downloaden: www.fjr-club.nl/index.php?action=downloads;cat=25

De deelnemerslijst staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=24993.0

Wil je reageren kan dat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=24992.0

Radja

Inschrijving is open.
Info over deze toer volgt nog.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Radja

Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Radja

De route van de Zwolle e.o. rit staat in de downloads.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.