Te luid is uit.

Te luid is uit

Foto uploaden met betere kwaliteit?

Gestart door CeesOK, 21 jun 2021, 22:33

Vorige topic - Volgende topic

CeesOK

De foto's en screenshots die ik hier upload, zijn (door mij) niet (meer) leesbaar.
Ik kan de pagina inzoomen/vergroten, maar de tekst in de foto blijft vaag.
Het betreft foto's en screenshots, maakt niet uit.

Wat doe ik fout?
Hier had ook iets leuks kunnen staan!

Harry Kleinpenning

welke foto's bijvoorbeeld, linkje?

CeesOK

Hier had ook iets leuks kunnen staan!

StefaanH

Citaat van: CeesOK op 21 jun 2021, 22:59
Deze bijvoorbeeld: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=26314.msg368113#msg368113

Ik kan de tekst op de foto niet lezen.

Als ik op die afbeelding klik wordt die gedownload. Daarna kan ik die naar believen vergroten.
De Gustibus et Coloribus non est disputandum.

Harry Kleinpenning

Inderdaad zoals Stefaan al schrijft, en dan is ie gewoon scherp en zeer goed leesbaar.
Ik denk eigenlijk dat de foto naar een vaste breedte wordt terug gebracht? En als die screenprint dan een pagina breed is worden de lettertjes in zo'n reactie nu eenmaal klein?

Dekudibusei

Citaat van: StefaanH op 21 jun 2021, 23:13
Als ik op die afbeelding klik wordt die gedownload. Daarna kan ik die naar believen vergroten.

Citaat van: Harry Kleinpenning op 21 jun 2021, 23:42
Inderdaad zoals Stefaan al schrijft, en dan is ie gewoon scherp en zeer goed leesbaar.
Ik denk eigenlijk dat de foto naar een vaste breedte wordt terug gebracht? En als die screenprint dan een pagina breed is worden de lettertjes in zo'n reactie nu eenmaal klein?

Bij mij ook -- en vervolgens uitstekend leesbaar, hoor.

En de breedte zal afhankelijk zijn van zowel de foruminstellingen en hardware (niet iedereen is over op breedbeeldverhouding).


Mijn reacties zijn op strikt persoonlijke titel. Clubzaken lopen via het webteam: PM

CeesOK

Echter hoef ik de foto's van anderen niet te downloaden om te kunnen lezen.
Die staan op het forum wel direct goed leesbaar.
Hier had ook iets leuks kunnen staan!

@rjen

Citaat van: CeesOK op 22 jun 2021, 08:58
Echter hoef ik de foto's van anderen niet te downloaden om te kunnen lezen.
Die staan op het forum wel direct goed leesbaar.

voorbeeld?
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

StefaanH

Citaat van: CeesOK op 22 jun 2021, 08:58
Echter hoef ik de foto's van anderen niet te downloaden om te kunnen lezen.
Die staan op het forum wel direct goed leesbaar.

Hier moet ik u tegenspreken. Ik zie meestal heel weinig detail op die foto's (niet omdat ze onscherp maar wel omdat ze klein zijn) in de posts. Ik klik erop, ze worden gedownload en dan kan ik ze probleemloos vergroten en in alle pracht en detail aanschouwen.
De Gustibus et Coloribus non est disputandum.

MotoCon

#9
Ik heb nooit gemerkt dat foto-uploads ineens niet meer scherp of leesbaar zijn. Wat ik vaak wel doe is een screenshot knippen (Greenshot is een supertool voor windows!) en die uploaden. Je weet dan zeker dat je geen DPI problemen krijgt. Op deze manier geknipte plaatjes zie ik altijd 1:1 op het forum. Daarom zet ik vaak in de embed code een width= of height= code

Bijvoorbeeld dit:
Interoperabiliteit.jpg   Interoperabiliteit.jpg

[attach id=22246]Interoperabiliteit.jpg[/attach]   [attach id=22246 height=100]Interoperabiliteit.jpg[/attach]
Als je op die rechterafbeelding klikt, wordt die net zo groot als de linker, want het is ook hetzelfde plaatje.
Wat misschien een dingetje is, is dat je de plaatjes als JPG op slaat met een zware compressie? Screenshots zijn eigenlijk nooit te groot want je knipt ze in de resolutie van je scherm. Het is dan vaak beter om ze als PNG op te slaan.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
History: Kawasaki Vulcan 750 (1986), Honda VT1100C (1987), Yamaha FJR 1300 (2002), BMW R1200R (2012)

MotoCon

#10
Citaat van: CeesOK op 21 jun 2021, 22:59Deze bijvoorbeeld: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=26314.msg368113#msg368113

Ik kan de tekst op de foto niet lezen.

Ik heb dat specifieke plaatje even gedownload, en zie dat die 1200 pixels breed is. Ik denk dat het forum dat drastisch minimaliseert, wat de (on)leesbaarheid verklaart.

Interoperabel.jpg

Hierboven heb ik een van het gedownloade plaatje een screenshot gezet vanaf mijn scherm.
Hieronder hetzelfde plaatje met width=400 in de embed-code

Interoperabel.jpg
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
History: Kawasaki Vulcan 750 (1986), Honda VT1100C (1987), Yamaha FJR 1300 (2002), BMW R1200R (2012)

@rjen

Bijlagen worden inderdaad automatisch verkleind naar 'thumbnail' formaat. Die wordt getoond onder de post. Klik daarop en je krijgt de originele afbeelding (die indien nodig wordt verkleind naar maximaal 1200 pixels breed of hoog)

Het is niet de bedoeling van een thumbnail om een 'mooi' plaatje te zijn.

Wil je meteen een mooi plaatje, dan kun je de afbeelding 'in' het bericht zetten: dan wordt de grote afbeelding (1200 px) meteen getoond...
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

Dekudibusei

Citaat van: @rjen op 22 jun 2021, 12:48Het is niet de bedoeling van een thumbnail om een 'mooi' plaatje te zijn.

Wat een openbaring. Ik ben een thumbnail. :(
Mijn reacties zijn op strikt persoonlijke titel. Clubzaken lopen via het webteam: PM

M@rtin

Groet M@rtin