Te luid is uit.

Te luid is uit

Gezocht RP13

Gestart door Faraone, 19 jun 2022, 15:50

Vorige topic - Volgende topic

Faraone

Gezocht één van de laatste/jongste  RP13, bouwjaar 2012 of hoger (opteer analoog boven digitaal  :) ).
Ben bekend met wat er zoal aangeboden wordt op Mobile.de/Ebay kleinanzeigen.de/Marktplaats NL en B.
Indien jullie iets opmerken, dat stel ik het op prijs om getipt te worden.

StefaanH

@Faraone

Je zoekt een RP13 2012 of hoger.

2012 was het laatste jaar voor de RP13, vanaf januari 2013 werd de RP23 verkocht. Heel veel keuze ga je dus niet hebben  ....
De Gustibus et Coloribus non est disputandum.

Faraone

Je hebt grotendeels gelijk. Echter, er zijn toch echt RP13's die na 2012 voor het eerst op kenteken zijn gezet. Op marktplaats staat zelfs een RP13 die nieuw voor het eerst in 2016 op kenteken is gezet.

Harry Kleinpenning

Denk dat Stefaanh zelfs helemaal gelijk heeft en dat jij twee zaken door elkaar haalt? Namelijk 'modeljaar' en 'datum eerste tenaamstelling'. (modeljaar 2012 zal overigens zelfs feitelijk bouwjaar 2011 zijn?)

Fabrikanten hanteren het begrip 'bouwjaar' of 'modeljaar' overigens veelal helemaal niet, die gebruiken modelcodes. Voor een in 2012 in Europa uitgeleverde RP13 kan dat bijvoorbeeld 5P5J zijn.
(hier kun je daarover wat uitleg vinden https://www.fjr-club.nl/index.php?msg=186414)

Faraone

Waarvan akte.
Met alle goede bedoelingen, maar zo ver zoek ik het niet broeders  ;D
Een laatste RP13 uit 2012 kan als overjarig model, nieuw in een hoger jaar op kenteken zijn gezet.
Zo heb ik "2012 of een hoger jaar" bedoeld.
 8)  8)  8)

Peter57

Citaat van: Faraone op 19 jun 2022, 19:50. Op marktplaats staat zelfs een RP13 die nieuw voor het eerst in 2016 op kenteken is gezet.
Met een prijskaartje waar je ook bijna een rp 28 voor kunt kopen

https://www.marktplaats.nl/l/motoren/motoren-yamaha/#q:fjr|constructionYearFrom:2016|constructionYearTo:2016|postcode:3232AC|searchInTitleAndDescription:true
Als je denkt dat avontuur gevaarlijk is, probeer routine. Dat is dodelijk.

StefaanH

Citaat van: Faraone op 19 jun 2022, 19:50Je hebt grotendeels gelijk. Echter, er zijn toch echt RP13's die na 2012 voor het eerst op kenteken zijn gezet. Op marktplaats staat zelfs een RP13 die nieuw voor het eerst in 2016 op kenteken is gezet.

Akkoord, overjaarse modellen, maar het blijft een RP13 en is dus ouder dan 2013. Moet je trouwens ook op letten, wanneer je een 2012 tegenkomt goed nakijken of het geen overjaarse 2011, 2010, ... is.

Is niet altijd makkelijk. Mijn eerste FJR was een RP13 van 2009. Heeft een jaar in de showroom gestaan. Gekocht (nieuw dus) in oktober 2010 en ingeschreven als 2010. Later ingeruild voor een RP23 (jan 2013) bij dezelfde dealer (die dus wist dat hij een jaar in de showroom gestaan had en waar ik overigens € 2.000 korting voor gekregen heb) en die heeft mij de inruilwaarde voor een 2010 (heb zelf de tabellen mogen zien) ervoor gegeven.
De Gustibus et Coloribus non est disputandum.

Faraone

Iets wat mij de moeite lijkt, dan laat ik de beoordeling/aankoopkeuring toch echt uitvoeren door één van onze FJR autoriteiten, in mijn geval in de persoon van onze Christian Groot Rouwen  8)

M@rtin

Waarom zo een specifieke zoektocht?
Groet M@rtin

Faraone

Wellicht omdat ik kieskeurig ben Martin, en geen genoegen neem met het eerste wat voorbij komt  :D

M@rtin

Prima. Vroeg t me gewoon af. Ieder zijn ding hè.  ;)
Groet M@rtin

Ulympos

Citaat van: M@rtin op 19 jun 2022, 23:56Prima. Vroeg t me gewoon af. Ieder zijn ding hè.  ;)
Lammert kennende, is hij altijd op zoek naar een pareltje!  ;D

M@rtin

Groet M@rtin

Flapoor

Ik heb zoon Pareltje uit 2011. Een ex-plorer  :)  Moet nog in gereden worden  ;D
🥴 "Beleef jouw leven met een Glimlach" 😊

Noppie

Citaat van: Flapoor op 20 jun 2022, 11:34Ik heb zoon Pareltje uit 2011. Een ex-plorer  :)  Moet nog in gereden worden  ;D
Heet jouw zoon Pareltje ? Zal ie blij mee zijn.... :dead:
Groetjes,
Norbert

Ulympos

Citaat van: Noppie op 20 jun 2022, 12:19Heet jouw zoon Pareltje ? Zal ie blij mee zijn.... :dead:
Bij geboorte aangifte bij de Burgerlijke Stand een foutje gemaak! De bedoeling was Kareltje... :opps:

M@rtin

Citaat van: Noppie op 20 jun 2022, 12:19Heet jouw zoon Pareltje ? Zal ie blij mee zijn.... :dead:

Parels komen uit oesters, toch?  ::)
Groet M@rtin

Rojojo

En Kareltjes uit moeders  ;D
RP13 Fjr1300A red sky 2007/ 2008