Te luid is uit.

Te luid is uit

Recente topics

2018-07-08 Drenthe - NIEUWE DATUM

Gestart door Black Knight, 23 okt 2017, 20:30

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

Black Knight

Drenthe Tour, 8 juli 2018   





Organisator:    

Peter Stadt

Starttijd
Verzamelen vanaf 9.30, vertrek uiterlijk 10.30

Start
Cafe La Porte
Reggersweg
Meppel.

Eindpunt
Eetcafe het Vergulde Ros
Gemeenteweg 132
Halfweg.

LengteDe rit heeft een lengte van  ongeveer 196km.




Zondag 1 juli blijkt de dag van de TT te zijn. Is het dan wel handig om de Drenthe Toer te rijden? Voor de TT-gangers maakt het waarschijnlijk niet uit waar de tocht gehouden wordt, zij doen toch niet mee. En ook voor de deelnemers zal het niet veel uitmaken, lijkt me. Misschien is het juist wat rustiger op de weg tijdens de tocht. We zullen het gaan zien.

Het grootste probleem was nog een goede startlocatie te vinden. De voorkeur gaat uit naar een makkelijk bereikbare plek liefst vlak bij een snelweg, maar daarin ben ik natuurlijk niet de enige. De meeste hotels zijn volgeboekt en zitten niet te wachten op een groep motorrijders die voor een bakkie leut komen. En er zijn maar weinig cafés en restaurants vroeg genoeg geopend. Maar in Cafe La Porte in Meppel zijn we gelukkig welkom.

De route is aangeleverd door Frans van Baal, de originele route schijnt blijkt van een Drentse Motorclub te komen. Het is een mooie gevarieerde route, die met een grote lus om Assen heen gaat (we blijven voldoende ver verwijderd van het TT-circuit, om geen last van de drukte te hebben). Ik heb een paar kleine aanpassingen gemaakt, vooral vanwege de aangepaste startlocatie en eindpunt.

We rijden langs uitgestrekte weidevelden, afgewisseld met grote stukken bos en mooie natuurgebieden. De wegen zijn overwegend leeg en er zitten mooie stuurweggetjes tussen. Ze brengen ons door kleine oude Drentse dorpjes en langs talloze oude grote rietgekapte boerderijen en andere bezienswaardigheden. Onderweg zijn er talloze gelegenheden om te pauzeren.







Zo maar wat plaatjes.



Let op:
De beschrijving van deze rit wordt in de regel enkele weken voor de start geplaatst. Tot die tijd blijft dit topic leeg.

De inschrijving opent enkele weken voor het evenement. Op het moment dat deze geopend is wordt dit in dit topic aangekondigd.
Inschrijven voor dit evenement is alleen mogelijk voor geregistreerde leden van ons forum.
Heb je nog geen account op ons forum, registreer je dan via de knop "Registreren" in de menubalk.


Zodra de route in garmin (.gdb en/of .gpx bestand) beschikbaar is wordt deze in de download manager geplaatst, waarna dit hier wordt aangekondigd. 

De inschrijfpagina staat hier: www.fjr-club.nl/index.php?topic=12928.0

De route is tzt hier te downloaden: www.fjr-club.nl/index.php?action=downloads;cat=25

De deelnemerslijst staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=22442.0

Wil je reageren kan dat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=22443.0



@rjen

Beschrijving is bekend en de inschrijving is open...
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

francis

Mededeling!

Gisteren heb ik contact gehad met Peter Stadt, de organisator van de toertocht van 1 july a.s..
Het lijkt ons toch beter om de datum van deze toertocht met 1 week naar achteren te verplaatsen. Vandaag heb ik beide locaties gebeld en ook bij hun de datum kunnen wijzigen.

De nieuwe datum wordt 8 juli. Voorts blijft natuurlijk al het andere hetzelfde.

Let op: graag opnieuw inschrijven voor hen die dat al gedaan hadden!

@rjen

De route voor de Drenthe toer staat in de downloads
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech