Te luid is uit.

Te luid is uit

Recente topics

MRA Navigation Lifetime voor 69 €

Gestart door CeesOK, 23 dec 2021, 20:11

Vorige topic - Volgende topic

Radja

Citaat van: Willem FJR op 25 dec 2021, 15:51
De combinatie van MRA Goldmember, eigen routes, met m'n Tomtom 410 werkt ook in de auto goed. Heb dit al meermalen gebruikt voor leuke routes met de auto. Ook met vliegreizen en een gehuurde auto werkt dit prima. De tomtom gaat dan steevast mee met de raamhouder en oplader.

Heeft de piloot niet zijn eigen TomTom?  ::)
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

fjrbert

Citaat van: Radja op 25 dec 2021, 16:14
Heeft de piloot niet zijn eigen TomTom?  ::)

De luchtvaart werkt met Garmin  ;D
Groeten vanuit het mooie stadje Gendt in de Betuwe

Harry Kleinpenning

#27
Citaat van: fjrbert op 25 dec 2021, 20:58
De luchtvaart werkt met Garmin  ;D
Ja, vroeger voor o.a. sportvliegtuigen met zelfs nagenoeg dezelfde toestellen als wij op onze motoren konden gebruiken. De Garmin GPSmap 296 bijvoorbeeld is in feite een 276C met als extra o.a. een kunstmatige horizon.

Vandaar waarschijnlijk ook dat die 276C/278C zulke oerdegelijke en betrouwbare toestellen waren, deze werden overigens door motorrijders niet zo veel aangeschaft (te prijzig) maar in de pleziervaart worden/werden ze wel veel gebruikt omdat er ook specifieke instellingsmogelijkheden voor navigatie op binnenwateren en op zee op zitten. Datzelfde geldt overigens ook voor de 276Cx die van veel recentere datum is.

Globetrotter

Bij nader inzien denk ik dat grote motor TFT beeldschermen, die Apple CarPlay ondersteunen en de Google Android variant, hier dus wel degelijk voordeel bij kunnen hebben. De thuis geproduceerde route wordt dan vertoond op een scherm dat misschien wel drie keer zo groot is als op de motornavigatie. Als er ooit een eind komt aan de aparte navigatiekastjes, dan zou de prijs van een MRA navigatie app weleens flink kunnen stijgen. Bijkomend voordeel is het gebruik in de auto, zoals Norbert al noemde.
Het is gemakkelijker om iemand voor de gek te houden, dan hem te overtuigen dat hij voor de gek is gehouden.

Radja

Als je de site van MRA uitpluist word op dit moment over MRA Navigation alleen geschreven over Apple CarPlay.
Ik heb in het forum daar de vraag gesteld of het ook werkt met Android CarPlay.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Jdk

Citaat van: Radja op 26 dec 2021, 10:45

Ik heb in het forum daar de vraag gesteld of het ook werkt met Android CarPlay.

Althans in mijn Kia, draait ook android auto / car en kan meerdere andere navi starten naast google maps
https://www.android.com/auto/#home-navigate
Wellicht dat MRA dan ook gestart kan worden, maar goed dat je het vraagt...ben benieuwd

hansvds

Nop, als je gratis nav apps zoekt voor de telefoon en die ook werken met Carplay zou je ook eens kunnen kijken naar Calimoto en Scenic versie 3. Beide kunnen ook offline navigeren met de kaarten op de telefoon.
Als je "wijst", wijzen er drie vingers naar jouzelf terug!

Noppie

Citaat van: hansvds op 26 dec 2021, 10:59
Nop, als je gratis nav apps zoekt voor de telefoon en die ook werken met Carplay zou je ook eens kunnen kijken naar Calimoto en Scenic versie 3. Beide kunnen ook offline navigeren met de kaarten op de telefoon.
Maar werken deze ook met zelf gemaakte routes in Basecamp ? Scenic heb ik gehad (betaalde versie zelfs) maar die vond ik niet fijn qua navigatie en die werkt ook niet samen met Basecamp.
Groetjes,
Norbert

Radja

Google Maps wordt op dit moment als beste beoordeeld voor Android CarPlay. En is gratis.
De MRA Navigation app werkt met Here kaarten. Uiteraard is hier nog geen beoordeling over. Zal best wel komen.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Okki

ik heb al jaren OsmAnd+ op mijn android telefoon, maar het werkt ook met apple.
dit was lang geleden zo'n beetje de enige app waar je wel een GPX in kon laden en hij werkt met gratis offline OSM kaarten.
goede backup voor op de motor, auto.
er is ook een gratis versie om uit te proberen.

Radja

Citaat van: Radja op 26 dec 2021, 10:45
Ik heb in het forum daar de vraag gesteld of het ook werkt met Android CarPlay.

Antwoord van MRA: nog niet beschikbaar.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Globetrotter

Citaat van: hansvds op 26 dec 2021, 10:59
Nop, als je gratis nav apps zoekt voor de telefoon en die ook werken met Carplay zou je ook eens kunnen kijken naar Calimoto en Scenic versie 3. Beide kunnen ook offline navigeren met de kaarten op de telefoon.

MRA navigatie app kan dus ook met online kaarten werken  las ik net. Als deze van tevoren worden gedownload, schakelt de app automatisch om naar deze offline kaarten als de internetverbinding wegvalt. Kaarten uit de hele wereld gratis offline te downloaden.
Het is gemakkelijker om iemand voor de gek te houden, dan hem te overtuigen dat hij voor de gek is gehouden.

hansvds

Citaat van: Noppie op 26 dec 2021, 11:07
Maar werken deze ook met zelf gemaakte routes in Basecamp ? Scenic heb ik gehad (betaalde versie zelfs) maar die vond ik niet fijn qua navigatie en die werkt ook niet samen met Basecamp.
Scenic kan prima overweg met routes die in Basecamp zijn gemaakt. Uit Basecamp exporteren als .GPX route of track maakt niets uit en vervolgens kun je, of de route importeren in Scenic en Scenic de route laten het berekenen, of de track importeren en daar een route van laten berekenen. De laatste werkt het fijnste want dan zie je nog steeds de oorspronkelijke track en de berekende route en kun je de berekende route net als in BC gelijk maken aan de oorspronkelijke route.
Versie 2 en versie 3 werken met de kaarten van Kurviger en versie 3 gebruikt ook het algoritme van Kurviger voor hert berekenen  van routes.
Vermoedelijk had je versie 2 maar nu is er versie 3 en die is geschikt voor Carplay.
Als je "wijst", wijzen er drie vingers naar jouzelf terug!

@rjen

Nadat ik de afgelopen week ongeveer elke dag reclame mail van MRA heb gehad, heb ik me vandaag maar eens uitgeschreven: je kunt de kerst-acties ook overdrijven ...
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

Ron Meinema

Heb heb een jaar geleden ook een lifetime abonnement genomen. Je denkt dan een hele tijd vooruit te kunnen. Niets is echter minder waar, ze voegen steeds zaken toe die jij zonder weer een nieuw lifetime abonnement te nemen niet kunt draaien. Ik vindt dit toch een bepaalde manier van oplichten. Met Windows is het toch ook niet zo dat als er toevoegingen komen ik windows opnieuw moet kopen. Lifetime is dus een vals verkoop argument..!!
vraag niet wat de club voor jou doet maar wat jij voor de club kan doen

Radja

De titel van dit topic klopt eigenlijk niet helemaal, want het is een MRA Navigation Lifetime aanbieding. My Route App Lifetime kun je aanschaffen voor €149,00. T'is toch meer als het dubbele als wat ik (en andere met mij) jaren geleden ervoor betaald hebben. Die MRA Navigation app is misschien iets voor degenen die met een smartphone navigeren. Of in de auto met Carplay.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Jdk

Citaat van: Ron Meinema op 26 dec 2021, 17:13
Heb heb een jaar geleden ook een lifetime abonnement genomen. Je denkt dan een hele tijd vooruit te kunnen. Niets is echter minder waar, ze voegen steeds zaken toe die jij zonder weer een nieuw lifetime abonnement te nemen niet kunt draaien. Ik vindt dit toch een bepaalde manier van oplichten. Met Windows is het toch ook niet zo dat als er toevoegingen komen ik windows opnieuw moet kopen. Lifetime is dus een vals verkoop argument..!!

leg eens uit, heb dat nog niet geconstateerd.

fred flinstone

Google Maps wordt op dit moment als beste beoordeeld voor Android CarPlay. En is gratis.
Je betaalt dan toch wel voor het online gebruiken van de kaarten (internetgebruik),tenzij je ze download natuurlijk. :thinking:

CeesOK

Citaat van: Radja op 26 dec 2021, 17:34
De titel van dit topic klopt eigenlijk niet helemaal, want het is een MRA Navigation Lifetime aanbieding. My Route App Lifetime kun je aanschaffen voor €149,00. T'is toch meer als het dubbele als wat ik (en andere met mij) jaren geleden ervoor betaald hebben. Die MRA Navigation app is misschien iets voor degenen die met een smartphone navigeren. Of in de auto met Carplay.

Titel aangepast!
Hier had ook iets leuks kunnen staan!

Herbert

Gisteren kreeg ik hem in de mailbox voor 69 euro livetime MRA, ik heb de gratis versie wat heb ik eigenlijk aan een abo ?

robveerman

#45
Citaat van: Herbert op 27 dec 2021, 07:43
Gisteren kreeg ik hem in de mailbox voor 69 euro livetime MRA, ik heb de gratis versie wat heb ik eigenlijk aan een abo ?
Is die gratis versie die je hebt niet die van MyRoute-app? Dat is iets anders.
De aanbieding die je nu hebt gekregen gaat over de app MyRoute-Navigation. Die is voor op je telefoon, je kunt er ook mee navigeren.
(2010) FJR Smokey Grey
(2013) FJR Magn. Bronze
(2015) KTM 1290 SA T
(2018) KTM 1290 SA S
(2020) KTM 1290 SuperAdventure S
(2022) Ducati Multistrada v4s
(2023) Ducati Multistrada V4 Rally

Radja

Citaat van: Herbert op 27 dec 2021, 07:43
Gisteren kreeg ik hem in de mailbox voor 69 euro livetime MRA, ik heb de gratis versie wat heb ik eigenlijk aan een abo ?

Citaat van: robveerman op 27 dec 2021, 15:33
Is die gratis versie die je hebt niet die van MyRoute-app? Dat is iets anders.
De aanbieding die je nu hebt gekregen gaat over de app MyRoute-Navigation. Die is voor op je telefoon, je kunt er ook mee navigeren.

:thumbsup:
Ik geloof dat dat hier inmiddels al een aantal keren is uitgelegd.
Maar als het moet, vertellen we het nog een paar keer. ;)
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Herbert


MotoCon

Citaat van: Globetrotter op 24 dec 2021, 19:43
Wat is de meerwaarde van de MRA navigatie app (voor de slimme telefoon) t.o.v. een vaste motornavigatie?

Ik heb nu een jaar of 3 Navigation, en sindsdien ligt mijn Zumo 390 ongebruikt in de kast.
Niet dat dat zo'n verschrikkelijk ding is, maar een vaste motornavigatie voegt slechts één ding toe aan een Smartphone app, en dat is de vaste klemverbinding op het stuur. Een X-Grip is net wat minder handig. Voor de rest heb ik met Navigation net zo veel/weinig problemen als met de Zumo. Alleen hoef ik geen routes meer over te zetten met Navigation.

MotoCon

Citaat van: Radja op 24 dec 2021, 15:25
Hé, nu heb ik die aanbieding voor MRA Navigation Lifetime voor €69,00 ook.
Waarom ze hem dan eerst aanbieden met een jaar- (€17,10) of maandabonnement (€2,66), snap ik niet. :o

De meeste software wordt tegenwoordig aangeboden in abonnement vorm. Velen vonden de jaarprijs vervelend omdat ze maar 3 maanden per jaar rijden, of omdat ze alleen voor hun vakantie gebruik maken van de software. Toen kwam er dus een maandabonnement, wat voor veel rijders de kosten drastisch verlaagd. De Lifetime is nieuw. Ik denk dat ze graag willen uitproberen of mensen een langere commitment aan willen gaan.

M.b.t. de "hoe lang is lifetime" vraag eerder is de draad is het belangrijk om te weten dat zowel Planner als Navigation NIET meer werken als het platform stopt. Sommigen rijden op een Garmin al 10 jaar rond met niet meer te updaten kaarten. In dat opzicht is de zekerheid van een lange duur bij lifetime wellicht minder groot te noemen bij een abonnementsproduct.

Maar ik gebruik de Zumo 390 al een jaar of 3 niet meer, sinds ik Navigation heb op een Military Grade rugged en handschoenbedienbare smartphone van nog geen 300 euro. En als het model je niet zo veel kan schelen kan dat ook véél goedkoper.