Te luid is uit.

Te luid is uit

2014-11-02 Noorden toer

Gestart door @rjen, 13 nov 2013, 22:33

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

Black Knight

Organisatie: Peter Stadt

De Noorden Toer, 2 november 2014





Organisator:    



Peter Stadt
(gsm 06-51245742)

Starttijd
Verzamelen vanaf 9.30 uur, vertrek uiterlijk 10.15

Start Mercure Hotel
Hertsenbergweg 1
8041 BA ZWOLLE
Tel: 038-260801

Eindpunt Uitspanning Het Engelse werk
Scholtenhagenweg 36
8019 BM Zwolle
Tel. 038-4217593

Lengte iets meer dan 153 km
Rijtijd bijna 4 uur (volgens Basecamp..)

         



De laatste tocht van het seizoen (afgezien van een eventuele oliebollentocht) wordt dit jaar erg laat verreden. Het aantal uren daglicht is dan al beperkt en de wintertijd regeert inmiddels. (Zon op 8.35 uur, zon onder 17.10 uur). Ik heb daarom een kortere tocht uitgezet.

De titel mag dan wel Noorden Toer zijn – en ik had een aantal ideeën voor een mooie tocht – maar ik heb besloten om het Noorden erg ruim te zien. Er zijn dit seizoen nogal wat noordelijk georiënteerde activiteiten  geweest en gezien de korte dagen wil ik proberen om de aanrijtijden voor de niet-Vikingen beperkt te houden. Daarom heb ik gekozen voor Zwolle als uitgangspunt. Dat schijnt trouwens voor veel mensen toch nog hoog in het noorden te liggen.

Het is een rondje rond om Zwolle geworden. 'Rondje Zwolle' zou dus een betere benaming zijn voor de tocht.

Vanaf ons vertrekpunt steken we vrijwel direct de IJssel over om met de klok mee ons rondje te gaan rijden. Langs bochtige weggetjes naar Kampen.



Met en zonder die vervelende asfaltlinten...

We steken bij Hasselt het Zwarte Water over om terug te steken naar Zwolle. Daar pakken we een klein stukje van de oostkant van de stad mee, om snel de Overijsselse Vecht op te zoeken. Helaas zijn daar veel mooie weggetjes afgesloten voor motorrijders.


Valt wel mee hoor

Via overwegend smalle weggetjes komen we een eind zuidelijker terug bij de IJssel, nu steken we over met een pontje. We rijden terug naar Zwolle, maar we nemen slechts korte stukjes van de IJsseldijk. Die komt een andere keer vast wel weer aan de beurt en het land er achter heeft ook veel te bieden.

In het Engelse Werk kunnen we nog even bijpraten onder het genot van een (warm) drankje op kosten van de organisatie. De naam Engelse Werk verwijst overigens naar het prachtige park dat rond 1820 in Engelse landschapsstijl werd aangelegd op de voormalige vestingwerken, met uitzicht over de uiterwaarden van de IJssel



Voor deze laatste tocht reken ik uiteraard op een grote opkomst. Ik denk dat ik een route heb uitgezet die de tocht naar Zwolle zeker de moeite waard maakt, zelfs in echt herfstige omstandigheden.



Let op:
De beschrijving van deze rit wordt in de regel enkele weken voor de start geplaatst. Tot die tijd blijft dit topic leeg.

De inschrijving opent enkele weken voor het evenement. Op het moment dat deze geopend is wordt dit in dit topic aangekondigd.
Inschrijven voor dit evenement is alleen mogelijk voor geregistreerde leden van ons forum.
Heb je nog geen account op ons forum, registreer je dan via de knop "Registreren" in de menubalk.


Zodra de route in garmin (.gdb en/of .gpx bestand) beschikbaar is wordt deze in de download manager geplaatst, waarna dit hier wordt aangekondigd. 

De inschrijfpagina staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=12928.0

De route is tzt hier te downloaden: www.fjr-club.nl/index.php?action=downloads;cat=25

De deelnemerslijst staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=16212.0

Wil je reageren kan dat hier https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=16213.0



@rjen

Beschrijving is bekend en de inschrijving is geopend!
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

@rjen

De route staat in de downloads, deze keer zowel in gpx als itn formaat (met dank aan Arjan)
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech