Te luid is uit.

Te luid is uit
Op het forum: 269 gasten, 5 leden
Jossie, John Kievit, Noppie, jps, Nol

2019-03-24 “Terug naar de kust”

Gestart door @rjen, 07 nov 2018, 23:00

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

Japio

Terug naar de kusttoertocht

Datum24 maart 2019
Organisatie    Jaap Goos
StarttijdVerzamelen vanaf 9:30, vertrek laatste rijder 10:30...
AanvangspuntVan der Valk Hotel Wieringermeer
Terpstraat 49, Wieringerwerf (adres navigatie)
0227 601717
Ook te bereiken via de A7 afslag Hoge Kwel
EindpuntGrand Cafe De Parel
Leimuiderdijk 364
Leimuiderbrug
0172 508171
Uitstekende aansluiting op de A4.....
Lengteca 200km
netto rijtijd 5 uur en 9 minuten

terug naar de kust.jpg




"Terug naar de kust"
Wie kent het liedje niet van Maggie Mc Neal? Een ras Noord- Hollandse die precies de vinger wist te leggen op waar het om gaat in deze provincie. Ik hoop met deze toer  jullie de gevoelens die Maggie beschrijft over te brengen. Bewijzen dat er meer is in Noord- Holland dan bomen die allemaal één kant op staan door de overwegende westenwind.

24 maart is daar niet de beste datum voor. Het is echter wel een datum waarop ik jullie keer op keer wil laten terug keren naar de kust. Ik heb bewust gekozen voor de eerste mogelijkheid in het jaar. Zouden we dit later in het jaar plannen dan zou dit onmogelijk zijn. Veel te druk...zelfs nu zou het bij erg mooi weer op bepaalde locaties in de route problemen op kunnen leveren....gelukkig rijden wij op een motor.
Ik kon niks terug vinden in het archief van een eerdere poging om deze rit te maken. Ik vind deze rit, ik rij hem vaker, altijd een hoogtepunt. Voor de Noord Hollanders is het niet zo spannend. Voor alle anderen, het is een eindje rijden maar ik daag jullie uit.....

We starten in de Wieringermeer en zullen daar te gast zijn bij Hotel van der Valk. Uiteraard kunnen we daar elkaar ontmoeten. We zijn open vanaf een uur of half tien. Bijpraten doen we uiteraard met een bakkie koffie of thee met daarbij een appelpunt met slagroom. Rond half elf dienen we op de motor te zitten. Tevens kan hier indien nodig de tank gevuld worden.



De rit gaat dwars door de Wieringermeerpolder naar het meest noordelijke puntje van Noord Holland. Vanaf dat punt zal de kust nooit ver weg zijn.
Via de marinehaven van Den Helder, langs Petten met zijn Hondsbossezeewering, het kunstenaarsdorp Bergen, via Egmond aan Zee alwaar talloze mogelijkheden zijn om de lunch te gebruiken. Niet dat ik iets wil opdringen want lunchen langs de kuststrook zal nergens een probleem zijn.
Verder langs de voormalige Hoogovens, het tegenwoordige Tata, de Velsertunnel, het Noordzeekanaal volgend, helaas niet over de nieuwe sluis, die is nog niet open, via de Zeehaven van IJmuiden, Het Kopje van Bloemendaal, letterlijk en figuurlijk één van de hoogtepunten van de rit, via Zandvoort...ik zeg tijd voor een stukje vis aan de boulevard Barnaart, keuze te over.



We gaan ons verder klaarmaken voor het laatste stukje van de route. Altijd vlak achter de duinen langs passeren we op een gegeven moment de grens van Zuid- Holland. Het wordt tijd om richting het eindpunt te gaan, via de Keukenhof, Rijsenhout komen we bij de Ringvaart van de Haarlemmermeer. Die volgen we nog enige kilometers in zuidelijk richting. Aan gekomen in Leimuiderbrug  kunnen we ons nog wat laten verwennen in "de Parel", ons eindpunt van deze dag.

Niet leden van onze club zijn uiteraard ook welkom. Zij betalen echter wel vijf euro





Let op:
De beschrijving van deze rit wordt in de regel enkele weken voor de start geplaatst. Tot die tijd blijft dit topic leeg.

De inschrijving opent enkele weken voor het evenement. Op het moment dat deze geopend is wordt dit in dit topic aangekondigd.
Inschrijven voor dit evenement is alleen mogelijk voor geregistreerde leden van ons forum.
Heb je nog geen account op ons forum, registreer je dan via de knop "Registreren" in de menubalk.


Zodra de route in garmin (.gdb en/of .gpx bestand) beschikbaar is wordt deze in de download manager geplaatst, waarna dit hier wordt aangekondigd. 

De inschrijfpagina staat hier: www.fjr-club.nl/index.php?topic=12928.0

De route is tzt hier te downloaden: www.fjr-club.nl/index.php?action=downloads;cat=25

De deelnemerslijst staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=23285.0

Wil je reageren kan dat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=23286.0
Niks is zoals je denkt dat het is

@rjen

Beschrijving is bekend, inschrijving is open
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

FJR-Club


@rjen

Jaap heeft een nieuw routebestand geleverd: staat nu in de downloads
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech