Te luid is uit.

Te luid is uit

Recente topics

Op het forum: 123 gasten, 0 leden

Persoonlijk bericht

Gestart door Ferry, 03 jun 2023, 13:58

Vorige topic - Volgende topic

Ferry

Hoe kan ik iemand een persoonlijk bericht sturen dit lukt mij niet meer.
Eerder klikt ik op de persoon en kon ik hem een persoonlijk bericht sturen nu heb ik deze rechten niet meer.

Mvg Ferry

Webteam

Alleen clubleden kunnen dat.
We doen ons best.

Lynx84

Waarom is hier voor gekozen? Het is toch juist fijn als leden ook onderling met elkaar kunnen communiceren om bijvoorbeeld afspraken te maken over onderhoudsbeurten?

M@rtin

Denk dat één van de bestuursleden dit wel wil/kan uitleggen.
Groet M@rtin

Ferry

Citaat van: Lynx84 op 04 jun 2023, 00:27Waarom is hier voor gekozen? Het is toch juist fijn als leden ook onderling met elkaar kunnen communiceren om bijvoorbeeld afspraken te maken over onderhoudsbeurten?

Dat is precies wat ik wil.

Jcva

Citaat van: Ferry op 04 jun 2023, 10:04Dat is precies wat ik wil.

Dat is naar mijn mening dan ook precies het verschil tussen forum lid en clublid. Clubleden zijn betalende leden, die zorgen er ook mede voor dat dit forum en website kan blijven bestaan (of denkt men dat alles gratis is?)

Ferry

Tja het is net hoe je het bekijkt ik ben geen actief forum lid ik lees af en toe wat hier op het forum, ik ben ook niet van plan om mee te rijden met motor ritten of andere activiteiten.

Maar ik heb een paar banden nodig ik kan natuurlijk naar een motorzaak gaan maar ik ga liever naar een kleine beginnende ondernemer maar als je geen contact met deze persoon kan op nemen dan moet ik maar naar mijn vaste adres

Gr Ferry

CeesOK

Ik begrijp wat je punt is, maar banden zijn niet FJR specifiek. 
Je kunt hier tips vinden over diversen banden merken voor onze FJR en ergens anders een banden "boer" bij jou in de buurt zoeken. 
Hier had ook iets leuks kunnen staan!

BlueYammie

Citaat van: Lynx84 op 04 jun 2023, 00:27Waarom is hier voor gekozen? Het is toch juist fijn als leden ook onderling met elkaar kunnen communiceren om bijvoorbeeld afspraken te maken over onderhoudsbeurten?

Dit is een hardnekkig misverstand. Er is uiteraard verschil tussen leden en forumdeelnemers. Vaak wordt gezegd, ik ben lid geworden, terwijl men men zich dan alleen maar geregistreerd/aangemeld heeft als (gratis) forumdeelnemer. Een clublid betaalt mee om alles rondom club en forum in de lucht te houden en krijgt daar privileges voor terug. Lijkt vrij logisch toch? Niet alles in het leven is gratis. Een upgrade van formumdeelnemer naar lid is snel geregeld. En daar betaal je een zeer bescheiden bijdrage voor.
Groet, Hans

FJR1300AS RP28 Phantom Blue

Ferry

Citaat van: CeesOK op 04 jun 2023, 12:37Ik begrijp wat je punt is, maar banden zijn niet FJR specifiek.
Je kunt hier tips vinden over diversen banden merken voor onze FJR en ergens anders een banden "boer" bij jou in de buurt zoeken.

Het klopt dat banden niet fjr specifiek zijn ik ga normaal in Hengelo naar motorport en ik koop daar ook mijn onderdelen voor het onderhoud, nu kan ik ook iemand anders sponsoren in Hengelo die misschien voor mij ook prijs technische een voordeel kan opleveren dus een win win situatie

Gr Ferry

Okki

Citaat van: BlueYammie op 04 jun 2023, 12:43Dit is een hardnekkig misverstand. Er is uiteraard verschil tussen leden en forumdeelnemers. Vaak wordt gezegd, ik ben lid geworden, terwijl men men zich dan alleen maar geregistreerd/aangemeld heeft als (gratis) forumdeelnemer. Een clublid betaalt mee om alles rondom club en forum in de lucht te houden en krijgt daar privileges voor terug. Lijkt vrij logisch toch? Niet alles in het leven is gratis. Een upgrade van formumdeelnemer naar lid is snel geregeld. En daar betaal je een zeer bescheiden bijdrage voor.
Klopt.

Maar ik kan wel als Clublid een PB sturen naar een forumlid, die hij/zij dan niet kan beantwoorden?
En als ik iets te koop aanbied op "Marktplaats - Aanbod motor-gerelateerde zaken", dan kan een forumlid daar niet meer op reageren?

Menno

Citaat van: Okki op 04 jun 2023, 12:51Maar ik kan wel als Clublid een PB sturen naar een forumlid, die hij/zij dan niet kan beantwoorden?

Misverstand.. ik heb Ferry een PB gestuurd, en die heeft hij gewoon beantwoord.. dus dat kan wel.

Lynx84

#12
Het "of denkt men dat alles gratis is" geeft mij een nare bijsmaak. Die heb ik de laatste tijd vaker ervaren op het forum. Ik ga in deze maar even uit van het goede. Het blijft immers tekst.

Ik ben tot afgelopen december ook betalend lid geweest. Ik ben het ermee eens dat het lidmaatschap voor een jaar niet duur is. Je krijgt er ook wat voor terug. Ik ben gestopt met het clublidmaatschap omdat ik onvoldoende gebruik maak van de extra's van het lidmaatschap. Ik vind persoonlijk alleen wel dat op het betalend lid worden soms erg de nadruk wordt gelegd. Ook bij enkele  nieuwe leden die zich aanmelden en gelijk een vraag stellen. Is dat het warm welkom wat je wilt overbrengen? Een technisch gedeelte afschermen voor betalende leden snap ik prima. Net als de bijdrages voor clubritten en alle kortingen en overige zaken. Begrijp ik echt allemaal volledig. Alleen een andere deelnemer geen PB meer kunnen sturen is naar mijn mening een beetje too much. Maakt voor mij persoonlijk de beleving er niet beter op. Stel dat ik iemand wil benaderen om wat voor reden dan ook, hoe moet ik dan contact met diegene zoeken? Een openbaar bericht plaatsen daarvoor is ook niet wenselijk. Ik zou dus willen voorstellen in een vergadering dit punt opnieuw tegen het licht te houden.

In het kader van meedenken:

Wat ook geprobeerd kan worden is een vrijwillige bijdrage. Maak een button voor mensen die een kleine bijdrage willen doen om het forum draaiende te houden. Hier staan dan geen privileges tegenover. Puur goodwill. Daarnaast hou je betalende leden. Ik weet vanuit het verleden dat daarmee een forum in ieder geval draaiende gehouden kon worden. Tijden zijn veranderd dus het hele forum draaiende houden zal denk ik niet lukken. Maar alle beetjes helpen. Ook ik ben bereid op die manier mee te doen.

Faraone

Persoonlijk ben ik van mening, je bent volwaardig betalend lid of je bent geen lid. Wat mij persoonlijk  betreft zou een "tussen variant" niet eens mogelijk hoeven/moeten zijn. Alles kent zijn prijs, dus ook het FJR club lidmaatschap. Op bedankjes en vrijwillige donaties, daar kan veelal geen enkele organisatie betrouwbaar en zeker op koersen. Daarbij leert de praktijk veelal in zijn algemeenheid ook nog eens, dat niet betalende leden mogelijk veel aandacht/energie kunnen vragen, zonder de garantie te hebben van een "vrijwillige" donatie/bijdrage.
Daarom, volwaardig betalend lid of geen lid.
Voor alle helderheid, het is slechts mijn  persoonlijke beleving. 

Lynx84

Is het al eens geprobeerd? Ik praat over simpele een toevoeging. Het kan alleen extra inkomsten genereren door giften van deelnemers, die toegevoegd worden door de lidmaatschappen van de club leden.

Ik snap wat je zegt en begrijp dat dit persoonlijk is. Ik zal ook niemand aanvallen op zijn of haar persoonlijke mening. Ik kan alleen geen beeld krijgen bij wat je zegt over tijd en energie bij niet betalende leden. Mocht je willen, zou je die dan willen toelichten?

Dan terugkomend op het onderwerp:

Wat ik (persoonlijk) straks zie gebeuren, is dat met bepaalde maatregelen (zoals de PB waar we het uiteindelijk over hebben) je het forum dusdanig gaat beperken in gebruiksvriendelijkheid, dat mensen andere sites gaan zoeken. Denk aan Facebook, Engelstalige forums, motor-forum, ik noem maar even wat. Forums lijden in het algemeen al onder druk van sociale media waar alles veel sneller beantwoord wordt. Het enige voordeel van een forum op dit moment is hoofdzakelijk nog de overzichtelijkheid.

In mijn ogen en dat is puur mijn persoonlijke mening:

Wil je het gebruiksvriendelijk houden en daarmee mensen welwillend clublid laten worden, of wil je het zo beperkt maken dat mensen op zoek gaan naar andere oplossingen en de club opgeheven kan worden in de huidige vorm?

Dekudibusei

Citaat van: Lynx84 op 04 jun 2023, 14:44[KNIP}

Ik vind persoonlijk alleen wel dat op het betalend lid worden soms erg de nadruk wordt gelegd. Ook bij enkele  nieuwe leden die zich aanmelden en gelijk een vraag stellen. Is dat het warm welkom wat je wilt overbrengen? Een technisch gedeelte afschermen voor betalende leden snap ik prima. Net als de bijdrages voor clubritten en alle kortingen en overige zaken. Begrijp ik echt allemaal volledig. Alleen een andere deelnemer geen PB meer kunnen sturen is naar mijn mening een beetje too much. Maakt voor mij persoonlijk de beleving er niet beter op.

[KNIP]

Ik zou dus willen voorstellen in een vergadering dit punt opnieuw tegen het licht te houden.


Citaat van: Lynx84 op 04 jun 2023, 17:31Is het al eens geprobeerd? Ik praat over simpele een toevoeging. Het kan alleen extra inkomsten genereren door giften van deelnemers, die toegevoegd worden door de lidmaatschappen van de club leden.

[KNIP]

Wat ik (persoonlijk) straks zie gebeuren, is dat met bepaalde maatregelen (zoals de PB waar we het uiteindelijk over hebben) je het forum dusdanig gaat beperken in gebruiksvriendelijkheid, dat mensen andere sites gaan zoeken. Denk aan Facebook, Engelstalige forums, motor-forum, ik noem maar even wat. Forums lijden in het algemeen al onder druk van sociale media waar alles veel sneller beantwoord wordt. Het enige voordeel van een forum op dit moment is hoofdzakelijk nog de overzichtelijkheid.

In mijn ogen en dat is puur mijn persoonlijke mening:

Wil je het gebruiksvriendelijk houden en daarmee mensen welwillend clublid laten worden, of wil je het zo beperkt maken dat mensen op zoek gaan naar andere oplossingen en de club opgeheven kan worden in de huidige vorm?


Ik wandel hier met twee petten rond. Het eerstvolgende is te beschouwen als een uitlating strikt op persoonlijke titel en heeft niets met het webteam te maken.

Sociale media hebben geen geheugen; ons forum wel. Veel succes met het troubleshooten van een technisch probleem via Facebook, zeker als het iets is wat al 40 keer is langsgekomen. Ik zit vrij veel op Reddit (/r/linux_gaming, bijvoorbeeld, of de Steam Deck-subreddit) en het wordt daar toch echt wel storend dat steeds maar dezelfde (in de regel doodsimpele) vragen opnieuw worden gesteld en gesteld en gesteld... Sociale media zetten niet aan tot zelfredzaamheid.

Ook ik ben van mening dat bepaalde maatregelen of inperkingen niet de gastvrijheid ten goede komen. De aanname van het bestuur is tot nog toe geweest dat een dergelijke inperking leidt tot het aangaan van een clublidmaatschap om bijvoorbeeld bij de technische informatie te kunnen, en dus tot het in tweede instantie overeind houden van de club als zodanig. Op de vorige algemene ledenvergadering is een proefballon opgelaten en is daarover al enige discussie geweest (waaronder met yours truly op de barricades).  Ikzelf ben lid geworden niet vanwege de technische informatie, maar omdat de club 'smoel' heeft (een leuke club gezellige lieden), en ik kan me zo voorstellen dat dat voor meer mensen geldt. De onderliggende en véél belangrijker vraag wordt daarmee "wat voor club willen wij zijn?" en het is denk ik zéér verstandig daar met zijn allen eens heel goed over na te gaan denken en dat op een volgend besluitmoment (wellicht de volgende algemene ledenvergadering) ook daadwerkelijk te komen vertellen / uitleggen.

Gebeurt dat niet, dan kan het zomaar zo zijn dat de indruk van het bestuur van het gevoel binnen de club niet overeenkomt met de realiteit. We zouden ze in dat geval ook niet kwalijk kunnen nemen dat er vervolgens besluiten worden genomen die niet stroken met de wensen. Nogmals: het bestuur heeft al eerder de voelhorens uitgestoken; het is aan ons om daar vervolgens iets mee te doen.

Ik kan niet beoordelen of het financieel voortbestaan van de club in het gedrang is op de korte, middellange of lange termijn --koffiedikkijken is niet mijn forté. Redelijkerwijs kunnen we aannemen dat er op zijn minst een bepaalde afslanking zal komen omdat de FJR niet meer gemaakt wordt, met een navenant teruglopen van de lidmaatschapsinkomsten tot gevolg. Zelfs in dat geval hebben we met z'n allen een keuze: óf een gezellige club te vormen (met wellicht een hogere contributie dan de huidige) die dan op termijn wellicht ter ziele zal gaan omdat er niemand bij kán, óf een club zuurkijkers te worden waar niemand meer bij wíl.
Mijn reacties zijn op strikt persoonlijke titel. Clubzaken lopen via het webteam: PM

FJRob

Er zijn hier nu een hoop persoonlijke meningen gedeeld die allemaal de goeie beoelingen van de persoon in kwestie weergeven.
Het is fijn om te lezen dat die mensen allemaal mee willen denken over het voortbestaan, nu en in de toekomst, van onze club en dus het forum.
In het verleden zijn er keuzes gemaakt over wat een, niet betalend lid, wel of niet kan op het forum.
Ik heb alle begrip voor elke keuze die een ieder maakt maar zoals het nu is zal het in elk geval blijven tot de volgende ALV.
Een ieder mag daar het zijne over denken maar de meerderheid, van de betalende leden, heeft hierover beslist in een ALV.
Als bestuur kijken we er regelmatig naar wat we beter/anders zouden kunnen doen.
Dus geef gerust je mening en ideeën hier en dan zullen we die meenemen.

Dan op geheel persoonlijk titel,
Waar gaat het hier over?
De kosten zijn 25 eEro per jaar dit komt neer op 2,08 Euro per maand.
Voor sommige mensen bijna niets en voor anderen een kapitaal.
Dus een ieder zal zelf de keuze moeten maken of het voor hem of haar de kosten loont om de club te betalen middels een lidmaatschap.
Een tussenstap middels een sponsorschap bestaat, voor zover ik weet, niet.
Er komt veel administratie bij kijken en het geeft de club geen vaste inkomsten om een forum in de lucht te houden.
Voor mensen die nu geen betalend lid zijn voegt het denk ik ook niets toe.
Geen extra rechten wel extra kosten.

Ik zal dit topic blijven volgen en laten we vooral naar een ieders mening luisteren.

Dekudibusei

Citaat van: FJRob op 04 jun 2023, 18:42[knip]
Dan op geheel persoonlijk titel,
Waar gaat het hier over?
De kosten zijn 25 eEro per jaar dit komt neer op 2,08 Euro per maand.
Voor sommige mensen bijna niets en voor anderen een kapitaal.
Dus een ieder zal zelf de keuze moeten maken of het voor hem of haar de kosten loont om de club te betalen middels een lidmaatschap.
Een tussenstap middels een sponsorschap bestaat, voor zover ik weet, niet.
Er komt veel administratie bij kijken en het geeft de club geen vaste inkomsten om een forum in de lucht te houden.
Voor mensen die nu geen betalend lid zijn voegt het denk ik ook niets toe.
Geen extra rechten wel extra kosten.

[knip]


Mee eens, Rob. Donaties werken niet (dat blijkt uit allerlei intiatieven in de techwebsite-sector, bijvoorbeeld); ondanks dat velen zullen roepen dat ze wel zouden steunen is het slechts een zeer beperkt en volstrekt ontoereikende fractie daarvan die daadwerkelijk de knip trekken. Vaak zijn dat bovendien de mens en die al betalen (lees: clublid zijn).

De administratie van die donaties voegt weer extra werk toe voor (dus) een minimaal rendement. Het vullen van alle plekken die cruciaal zijn voor het reilen en zeilen binnen de club verloopt nu al zo moeizaam dat we eerst nog maar eens moeten zien te overleven tot op het punt dat we om andere redenen in de knel komen. :angry:
Mijn reacties zijn op strikt persoonlijke titel. Clubzaken lopen via het webteam: PM

Lynx84

FJRob dank voor je toelichting.

Als niet meer betalend lid heb ik mij te schikken in wat er in de ALV wordt bepaald. Dat doe ik dan ook. Wat ik al aangaf, het bedrag gaat het niet eens zozeer om. Het is voor mij meer wat je wil uitstralen naar een nieuwkomer, met redenen eerder genoemd.

Om even terug te komen op de vrijwillige bijdrage:

Ik ken de administratieve afhandeling verder niet, ik baseer me slechts op wat ik eerder eens gezien heb op een ander forum. Daar was een button waar een verhaal stond in de trend van "het forum onderhouden kost geld, mocht u een bijdrage willen doen enz." Een enkeling deed ook doneren. Het gaat om kleine inkomsten maar het waren inkomsten. Ik weet echter niet wat dit op de achtergrond kost maar wellicht het overwegen waard.


Helder verhaal, teveel rompslomp lees ik net. Dank voor de toelichting Dekudibusei.

Het is overigens niet mijn doel iemand te overtuigen iets te moeten gaan doen. Ik geef slechts een mening op basis van persoonlijke visie en ervaringen en ben blij dat er naar gekeken wordt, wat de uitslag ook is.



FJRDennis

Wat misschien nog wel het belangrijkste is in dit topic is dat iemand iemand anders probeert te bereiken en baalt dat dit niet kan via dit forum. Maar die iemand anders heeft er blijkbaar voor gekozen om zichzelf niet actief te promoten op het internet. Zoeken via google levert niet veel op. Van de week nog wel een actieve marktplaats-advertentie mbt FJR te koop, maar nu niet meer. De club kan er niks aan doen dat de iemand anders niet te vinden is. Hij biedt ook geen clubkorting en staat dus ook niet het rijtje met clubkortingen(volgens mij vrij toegankelijk). 

Verder sta ik volledig achter de huidige keuzes mbt deels open forum waarop wel vragen beantwoord worden maar niet alles wordt prijs gegeven(keuze van de beantwoorders, wordt niet afgedwongen) en dat je volwaardig lid kan blijven na overstap een andere motor(moedig besluit ruim  voordat bekend werd dat er geen nieuwe FJR meer komt). Een groot deel van de betalende leden komt niet naar de activiteiten en is dus lid voor het forum. De club (en daarmee het forum) worden in leven gehouden door de betalende leden(waarvan een aantal met een andere motor als FJR) die wel deelnemen activiteiten en taken binnen club oppakken. Als oldtimerclub(mbt niet meer nieuw te kopen motor, niet mbt de leden ;) ) neemt de behoefte misschien wel toe omdat onderdelen e.d. moeilijker verkrijgbaar worden. Hoe dat zich ontwikkelt zal blijken en vooral ook of er voldoende leden zijn die de taken binnen de club willen oppakken. Het is naast een kennisclub ook een gezellige toerclub waar ik heel blij mee ben.

Wijzigingen/keuzes zijn inderdaad aan de ALV. Iets een jaar uitproberen gaat ook niet zomaar, vooral omdat je dan ook veel data moet verzamelen om te kijken wat het effect is en vooral hoe je die data moet interpreteren. En dat allemaal door vrijwilligers.

motormuisje

Ik ben al ruim 25 jaar MAG-lid wat aanzienlijk méér kost EN waarvoor je (veel) minder krijgt, zeker nu ook niet-leden de MAG-a-zines online kunnen lezen. Totaal mesjokke (ikzelf dus) zou je zeggen, maar goed, als motorrijdende levensgenieter desondanks voor mij nog steeds een no-brainer.

Net als deze club trouwens. Voor wat je krijgt voor wat het kost óók een no-brainer als je het mij vraagt, zelfs als je bijna nooit meerijdt met toertochten (zoals ik). Wie een FJR in het hart hebt zitten, is totaal mesjokke als je nog geen clublid bent.

Vind ik.  :)
Met een Honda NC750X DCT lach ik (bijna) iedereen uit! ;D