Te luid is uit.

Te luid is uit

Recente topics

Verlagers duo-voetsteunen

Gestart door Rush FJR, 14 jul 2022, 15:16

Vorige topic - Volgende topic

Harry Kleinpenning

Citaat van: Rush FJR op 18 jul 2022, 15:09Hoi Rick, dank je. Ziet er goed uit. Het lijkt alsof deze iets verder naar buiten zitten, klopt dat? En heb jij de 50mm uitvoering?
Perry, je kunt dezelfde verlagers ook in het zwart bestellen. Dat is wellicht nog net wat fraaier bij het zwarte frame van jouw FJR?

Rush FJR

Had ik gezien Harry. En,zoals jij ook al opperde, de Multi Grip uitvoering. Lijkt me zeker erg goed staan :thumbsup:

Rick

Sorry,ik was even twee dagen weg.
Ik heb inderdaad de 50 mm. uitvoering en ze zijn en ze steken iets meer uit dan de standaard voetrusten (zit de duo niet zo snel met de hakken tegen de uitlaat. Omdat je ze ook nog kan verstellen (meer naar voren of naar achteren draaien) is er een mogelijkheid om ze optimaal af te stellen voor jouw duo passagier.  :thumbsup:

Ik heb van hetzelde merk ook voetsteuverlagers voor mijzelf. Dat scheelt een stuk in het niet zo snel verkrijgen van stijve cq. pijnlijke knieen als je wat langere benen hebt.
Keep smiling (dan gaat alles beter)

Jacko

Ik vind het zelf wel prettig dat je de voetstepjes van de voetsteunverlagers van TravelRoad omhoog kan klappen, gewoon handig als je de motor op de middenbok wilt zetten. (Maar misschien is dat ook een kwestie van gewenning)
Ik kan niet vliegen, maar toch ben ik met mijn FJR in de wolken

Gradje Gas

Citaat van: Rick op 19 jul 2022, 09:37

Ik heb van hetzelde merk ook voetsteuverlagers voor mijzelf. Dat scheelt een stuk in het niet zo snel verkrijgen van stijve cq. pijnlijke knieen als je wat langere benen hebt.

Lijkt me ook voor korte beentjes nog wel prettig, ruimere kniehoek.

Maar raken de stepjes dan niet eerder de grond?
Vallen is niet erg, niet meer opstaan wel!

FJR2003A RP08 Galaxy Blue 2003
FJ1200A 3XW 1992

Dekudibusei

Citaat van: Gradje Gas op 20 jul 2022, 07:16Lijkt me ook voor korte beentjes nog wel prettig, ruimere kniehoek.

Maar raken de stepjes dan niet eerder de grond?

Yup, lijkt mij ook heel fijn, maar omdat het antwoord op jouw vraag "ja" is, heb ik het vooralsnog even niet aangedurfd (hoewel ik, zoals sommigen van jullie al gemerkt hebben, helemaal geen stepjes-aan-de-grond-rijder ben en ik dus wel wat ruimte zou hebben).
Mijn reacties zijn op strikt persoonlijke titel. Clubzaken lopen via het webteam: PM

Rush FJR

Heb vandaag verlagers voor duo zoals die van Jvca gekocht. Die van Rick zijn mooier, maar ook inclusief steun zelf en erg kostbaar. Ben benieuwd hoe deze (mijn duo) bevallen ;D

Besco

Misschien beetje off topic, maar bestaan er ook verlagers voor de rp11 (2005)? #ikvraagditvoormijnvrouw  ::)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat.

Harry Kleinpenning

Citaat van: Besco op 22 jul 2022, 19:25Misschien beetje off topic, maar bestaan er ook verlagers voor de rp11 (2005)? #ikvraagditvoormijnvrouw  ::)
zie hier https://www.fjr-club.nl/index.php?msg=383812 Ja dus.....

En als je even in de 'De Kennisbank' onder 'accessoires' zoekt dan kun je daar in een topic over voetsteunverlagers bijvoorbeeld deze link vinden (verkrijgbaar in zilver en mat zwart, dus je zou mogen verwachten dat ze ook geschikt zijn voor de RP28-modellen met zwart frame?) https://www.bruudtcnc.de/shop/product_info.php?info=p219_sozius-fussrasten-tieferlegung-fuer-yamaha-fjr1300-2001-2003-2005-2012.html

Besco

Ik had er helemaal overheen gelezen. Tnx!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat.

Rush FJR

Citaat van: Rick op 19 jul 2022, 09:37Ik heb van hetzelde merk ook voetsteuverlagers voor mijzelf. Dat scheelt een stuk in het niet zo snel verkrijgen van stijve cq. pijnlijke knieen als je wat langere benen hebt.
Hoi Rick, heb jij toevallig ook foto's van de verlagers voor jouzelf? En heb je hierbij de schakel-en rempedalen goed kunnen verstellen?

Rick

Hoi, zoals je ziet, bij de derde foto het beste, zit het schakelpedaal vrij hoog. Omdat ik het nooit gebruik (AS) heb ik daar geen probleem mee en heb ik er ook nooit iets aan versteld maar er is wel ruimte voor. Aan de andere kant kan je de steun niet te ver naar achteren draaien omdat je dan in de knoei komt met je rempedaal maar de situatie is voor mij ok.
Keep smiling (dan gaat alles beter)

Rush FJR

Dank. Ziet er erg netjes uit. Ik ben zo nu en dan nog met de schakelpook doende, maar steeds meer met de flippers. Kwestie van wennen denk ik.

Rush FJR

Gisteren een trip gemaakt met duo. Ze is erg te spreken over het toegenomen comfort! Wel moet ik met het op de bok zetten mijn voet achter de voetsteun wringen. Tijdens het rijden heb ik geen last van de verlagers.

CeesOK

Ik zet sowieso tijdens het rijden de motor niet op de bok! :clownface:
Hier had ook iets leuks kunnen staan!

Rush FJR

@Cees; Bericht iets aangepast ;)