Te luid is uit.

Te luid is uit

Recente topics

Vervangend zadel gezocht voor RP23

Gestart door Wuppie, 26 aug 2023, 18:51

Vorige topic - Volgende topic

Wuppie

Voor normaal dagelijks gebruik is het originele zadel prima, voor lange ritten heb ik toch iets comfortabelers nodig omdat het zadel erg hard is en ik na een poosje pijnlijke zitbeenknobbels krijg. Op mijn RP08 had ik een Corbin, dat was een goed zadel voor de afstanden, maar te breed thv de benen waardoor ik minder goed bij de grond kwam. Het vervangende zadel moet op de laagste stand kunnen staan en mag niet hoger zijn dan het standaard zadel. Als iemand iets geschikts heeft liggen ter overname hoor ik het graag. Op de gok een nieuw zadel aanschaffen vind ik riskant, dus als iemand geen zadel ter overname heeft maar me wil laten proefrijden met zijn/haar zadel zou dat ook fijn zijn. Alternatief is het huidige zadel laten aanpassen door bijv. Tijger Leathers.

Noppie

Ik denk dat een comfortzadel van Yamaha het beste voor je is. Dan hou je de hoogte verstelling (iets wat je bij Corbin niet meer hebt) en de maten van het zadel zijn precies gelijk aan het gewone zadel. En ik kan je uit ervaring vertellen dat zo'n comfortzadel een heel stuk beter zit dan het gewone.
Groetjes,
Norbert