Te luid is uit.

Te luid is uit
Op het forum: 249 gasten, 2 leden
VincentRS, Ivonne

2017-04-09 Midden Nederland

Gestart door francis, 23 okt 2016, 19:42

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

francis

TT Midden Nederland

Datum:       9 april 2017




Organisator:   

Francis Daniëls

Starttijd
Ontvangst vanaf 09:30, vertrek uiterlijk 11.00 uur.

StartForelvijver/Paviljoen de Ruigenhoek
St.- Anthoniedijk 120
3566 ME Utrecht
030 290 14 93
www.forelvijverderuigenhoek.nl

EindpuntRosa's Cantina
Oud Loosdrechtsedijk 272, 1231 NK Oud Loosdrecht
035 582 5751
info@rosascantina.nl
www.rosascantina.nl

LengteLengte 185km, 5.0 uur volgens Basecamp. Op 25 maart heb ik deze route voor de eerste keer helemaal gereden. Om 10:00 uur ben ik vertrokken en inclusief een koffie-stop, lunch-stop, tank-stof en ijsje-stop, was ik om 16:00 uur op het eindpunt aangekomen. Ook nog, als je dit zou willen, is het nog mogelijk om op diverse manieren de route in te korten.



In de plaats waar wij in Nederland de grootste knelpunten kennen van spoor- en snelwegen, gaan wij onze toertocht beginnen. Vrees niet, want al na 300 meter gereden te hebben verlaten wij deze grote stad. Wij zullen alleen nog op mooie kleine binnenwegen rijden. Helaas moeten we vooral het eerste uur op snelheidscamera's letten. Zoveel als mogelijk heb ik de drukte getracht te ontwijken en voor de stilte en rust te gaan van de mooie landschappen.



Het eerste deel van de route gaat langs de boerderijen van o.a. Tienhoven, de prachtige statige, uit de gouden eeuw daterende, Herenhuizen langs de Vecht, de open polder langs Haarzuilen. Na ongeveer 1,5 uren rijden is het wellicht tijd voor een kop koffie. Mogelijkheden hiervoor vind je in Harmelen of IJsselstein.

Of je gaat gewoon door en rijd eerst heerlijk toerend en sturend langs de Lek. Wat een prachtig schouwspel toch altijd langs onze grote rivieren! Bij Krimpenwaard gaan we weer landinwaarts en zijn we al weer bijna op de helft van deze tocht. In de dorpen Haastrecht, Hekendorp, Oudewater of Linschoten kan je de lunch nuttigen.



Het tweede deel is weer noordwaarts, dwars door het groene hart, het Hollandse landschap via Woerden, Vinkeveen naar Abcoude. Hier kon ik het toch gewoon niet laten om de tocht even onder de Arena te laten gaan. Voor de deelnemers, die niet echt Ajax gezind zijn, kan op verzoek een kleine omweg gemaakt worden. Ook na Weesp moest ik de tocht weer langs de Vecht laten lopen. Voor mij is dit altijd het mooiste weggetje van mijn toertochten. Geweldige bochten, heerlijk langs deze prachtige "rivier" en zeer veel moois om me heen te zien. Als je wilt, kan je natuurlijk deze 4 kilometer nog een keer terug rijden.



Het laatste stukje is zeker ook het rijden waard. Fraaie weggetjes langs wederom de Vecht met schitterende uitzichten. Rijdend langs de Spiegelplas bij Nederhorst den Berg, De Kortenhoefsche Plassen, De Wijde Blik, Loenderveense Plas komen we bij de Vuntus Plas, onze eindlocatie.

Bij Rosa's Cantina kan ik jullie een fantastische snack aanbieden! Dus alhier even gezellig na-babbelen met een fris en verkoelend drankje! 

Francis Daniëls




Let op:
De beschrijving van deze rit wordt in de regel enkele weken voor de start geplaatst. Tot die tijd blijft dit topic leeg.

De inschrijving opent enkele weken voor het evenement. Op het moment dat deze geopend is wordt dit in dit topic aangekondigd.
Inschrijven voor dit evenement is alleen mogelijk voor geregistreerde leden van ons forum.
Heb je nog geen account op ons forum, registreer je dan via de knop "Registreren" in de menubalk.


Zodra de route in garmin (.gdb en/of .gpx bestand) beschikbaar is wordt deze in de download manager geplaatst, waarna dit hier wordt aangekondigd. 

De inschrijfpagina staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=12928.0

De route is tzt hier te downloaden: www.fjr-club.nl/index.php?action=downloads;cat=25

De deelnemerslijst staat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=20214.0

Wil je reageren kan dat hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=20180.0



@rjen

2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

@rjen

2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

@rjen

2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech

@rjen

Routebestand voor TomTom nu ook beschikbaar
2018 AE Phantom Blue
2013 A Midnight Black
2008 A Silver Tech