Te luid is uit.

Te luid is uit

Recente topics

2025-04-13 - Noordwest Nederland toer

Gestart door M@rtin, 27 nov 2024, 18:29

Vorige topic - Volgende topic

Japio en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

M@rtin

13 april – Noord West Nederland toer

Organisatie:    Jaap Goos en Robert van Engelen
Starttijd:        verzamelen vanaf 9:30 uur, vertrek laatste rijder 10:30 uur
Startpunt:      Mc. Donalds – IJdoornlaan 2001 – 1035 MZ Amsterdam 020 4930070
Eindpunt:        Hotel villa Groet – Het Hoog 1 1633 GE – Avenhorn

Introducees zijn van harte welkom. Wel vragen wij een bijdrage van 7 euro per p.p.

De route van ca. 200 km:
de route.jpg

De eerste route die we gaan rijden dit jaar gaat door het oostelijke deel van Noord Holland. Feitelijk had ik heel andere plannen.
Maar kwam er niet helemaal uit. Noord Holland is niet één van de grootste provincies en dat maakt het er niet makkelijker op.
Ik ben om raad wezen vragen en mijn raadgever, Robert van Engelen, gaf aan dat hij nog een hele mooie route had liggen.
Tja.... Dan ben je een oen als je daar geen gebruik van maakt. Bij deze een in onze ogen zeer geslaagde rit.
Dat kunnen wij zeggen omdat we hem al gereden hebben. Er blijken nog steeds plekjes te zijn in deze provincie waar ik nog nooit ben geweest.
Mijn dank gaat daarom uit naar Robert.
We starten in Amsterdam Noord. Uiteraard worden jullie ontvangen met koffie en wat lekkers. 10:30 worden jullie geacht allemaal op de motor te zitten.
Vrij snel na de start verlaten we de stad en gaan richting Waterland. Dat is goed te merken aan de smalle kronkelwegen en de aanwezigheid van brede sloten. Uiteindelijk bereiken we de dijk langs het IJsselmeer en volgen deze gedurende een aantal kilometers.
We naderen de Purmer en verlaten het IJsselmeer om meer richting de Noord Hollandse polderwegen te gaan.

1.jpg

Veel water en smalle wegen, kenmerken van de Hollandse polders.

De route gaat wijd om Purmerend heen. We blijven richting het noorden gaan. Regelmatig zien we een glimp van het IJsselmeer.
Uiteindelijk passeren we Den Oever het meest noordelijke punt van onze route en gaan we langzaam weer terug richting het zuiden.

2.jpg

Het meest noordelijke punt, Den Oever

De weg naar het zuiden wordt gekenmerkt door een grote variatie aan wegen. Dijken, kronkelwegen maar ook langere rechte stukken.
Alles komt voorbij.
We naderen uiteindelijk Avenhorn, het eindpunt. Hier is gelegenheid om nog even te genieten van een drankje of wat lekkers.
Het kan hier allemaal.

Regelmatig zagen we onderweg gelegenheden om je dorst te lessen of de maag te vullen. Maak daar gebruik van. Er is tijd genoeg.
Kijk ook uit voor mogelijke vervuiling van wegen. Met name als het wat vochtig is kan het erg verraderlijk zijn.
Boeren doen hun best om het op te ruimen maar soms wil dit niet erg lukken.
Tijdens het uitzetten hadden wij fantastisch weer. Het is te hopen dat dit 13 april ook zo zal zijn.
Dat betekent echter wel dat we onze route regelmatig zullen moeten delen met andere weggebruikers. Opletten is het motto!
We hopen jullie in grote getalen te mogen zien. Aan de rit zal het niet liggen.

3.jpg

Het eindpunt in Avenhorn

====

Inschrijven voor dit evenement is alleen mogelijk voor geregistreerde leden van ons forum. Heb je nog geen account op ons forum, registreer je dan via de knop "Registreren" in de menubalk.

Zodra de route in .gpx bestand beschikbaar is wordt deze in de download manager geplaatst, waarna dit hier wordt aangekondigd.

Inschrijving kan hier: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=12928.0

De route is t.z.t. hier te downloaden: https://www.fjr-club.nl/index.php?action=downloads;cat=25

Alles kletspraat over de NW NL toer: link volgt

De deelnemerslijst staat hier: link volgt
Groet M@rtin

Webteam

We doen ons best.

Webteam

We doen ons best.