Te luid is uit.

Te luid is uit

Recent topics

Op het forum: 28 gasten, 3 leden
@rjen, Okki, VincentRS

Evenementen: Aanmelden / deelnemen toertochten

Gestart door @rjen, 10 mei 2013, 22:13

Vorige topic - Volgende topic

FJR-Club

Hoe kan ik mij inschrijven / aanmelden voor een evenement?

Aanmelden kan via het forum. In de kalender (links op elke pagina en in de menubalk te vinden) staat een overzicht van de geplande activiteiten. Als je op de naam van de activiteit klikt, krijg je aanvullende informatie. Het kan zijn dat deze informatie nog niet beschikbaar is; zodra extra informatie geplaatst wordt, wordt dit ook aangekondigd op het forum.

De inschrijving opent in de regel enkele weken voor het evenement. Op het moment dat de inschrijving geopend wordt, wordt dit ook in het bijbehorende topic/´draadje' aangekondigd mèt een linkje naar de inschrijfpagina's (zoals ook hieronder vermeld).

Inschrijfpagina voor openbare evenementen: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=12928.0
Inschrijfpagina voor evenementen voor clubleden: https://www.fjr-club.nl/index.php?topic=12929.0

Bij toerritten en/of andere clubevenementen wordt onderaan vrijwel altijd een link naar de deelnemerslijst geplaatst.

Let wel: om misbruik te voorkomen zijn de inschrijfpagina's alleen toegankelijk als je bent aangemeld op het forum. Registreren op het forum kost je niets.


En als je eens iemand wilt meenemen?

Introducé(e)s zijn geen probleem; neem gerust je vrienden, buren, familie en collega's mee, hetzij als passagier(e), hetzij zelf rijdend. Zij betalen als niet-clubleden echter wel € 5,00 per persoon als bijdrage voor de organisatiekosten. Deelnemen mag op elk merk en type motor; het hoeft dus geen FJR of zelfs maar een Yamaha te zijn.

Voorbereiding op de toer:
  • Uploaden van de GPS-route en/of -track. Ongeveer één week voor de toerrit wordt het GPX-bestand  in de Downloads-sectie beschikbaar gesteld. Ook dit wordt in het bijbehorende topic/´draadje' vermeld, mèt linkje naar de Downloads-sectie, namelijk:

    www.fjr-club.nl/index.php?action=downloads;cat=25
    Daar staat ook een handleiding bij hoe je de route in je GPS krijgt. Het volgen van deze handleiding is belangrijk om ervoor te zorgen dat de route in jouw navigatie met de door jou gebruikte kaart overeenkomt met de route zoals de organisator deze bedoeld heeft! Doe je dit niet op de juiste manier, dan loop je het risico op (flinke) afwijkingen ten opzichte van de uitgezette (en gecontroleerde) route.
  • Zorg er voor dat je motorfiets startklaar is en een volle tank heeft
  • Uiteraard verkeert jouw motorfiets in topconditie, maar je doet toch nog een BRAVOK-controle. Toch? :thumbsup:

Hoe gaat het in z'n werk op de dag zelf?
  • De toertochten worden verspreid door het land gehouden. Soms rijden mensen in groepjes naar de startlocatie. We zijn daarin als club alleen faciliterend, niet organiserend! Men dient dit zelf onderling te regelen (dat kan via het forum, of via privékanalen zoals WhatsApp of iets dergelijks)..
  • De toertochten hebben meestal een lengte van zo'n 200 kilometer. Houd er rekening mee dat je, zeker met de reistijd heen en terug, heel vaak een goed gevulde dag tegemoet gaat!
  • De verzameltijd is in de regel tussen 09:30 en 10:30 uur. Na koffie met een versnapering van de club bepaal je zelf wanneer je vertrekt en of je samen met anderen rijdt. Iedere deelnemer rijdt voor zich en er worden vanuit de cluborganisatie geen groepen ingedeeld.
  • Als deelnemers samen op willen rijden laten wij dit aan de mensen zelf over. Een algemene stelregel is wel dat de groepjes niet te groot mogen worden (liever niet meer dan 6 motoren per groepje). Dit is voor de deelnemers en overige weggebruikers overzichtelijker en (dus) veiliger en veroorzaakt minder overlast en irritatie voor om- en aanwonenden. Als je wilt weten met wie je samen zou kunnen rijden, maak hier en daar een praatje en vraag wat de rijstijl is van de betreffende rijders. Als een groepje te hard voor je gaat, laat je dan niet forceren! Een behouden thuiskomst is het allerbelangrijkste! Als je er vóór een pauze achter komt, kun je wellicht nog overstappen naar een andere groep. Als deelnemer ben je steeds vrij te besluiten of je de route nog wel of niet wil volgen.
  • Vaak wordt er onderweg gestopt voor een kopje koffie, en natuurlijk voor de lunch. Soms worden er door de organisator suggesties gegeven, maar dat is niet altijd het geval. Zelfs als er wel één of meerdere opties gegeven worden, bepaalt elke rijder voor zichzelf/elk groepje in goed overleg waar en wanneer er gestopt wordt.
  • Bij het eindpunt wordt nog vaak door de deelnemers wat gedronken en nagepraat; het is altijd gezellig om nog even na te kletsen. Vergeet echter de organisator niet! Hij of zij heeft er vaak heel veel tijd in gestoken om een zo leuk mogelijke route voor ons uit te stippelen. Een bedankje is een kleine moeite en zal hem of haar stevig gemotiveerd houden om de volgende keer ook weer de uiterste best te doen.
  • Wat doet ik als de route in mijn GPS niet klopt? Als je samen met anderen rijdt, blijf dan degene die voor je rijdt volgen. Laat het bij eerstvolgende mogelijkheid weten dat je route niet klopt, dan kan daar zo veel mogelijk rekening mee gehouden worden.

Voor het rijden in groepsverband (gepland dan wel ongepland!):
  • Rijd baksteensgewijs. Hierdoor is de kans om bij een noodstop een andere motorrijder in de rug te rijden significant kleiner. Zijn de wegen te smal voor baksteensgewijs rijden, houd dan in ieder geval voldoende afstand tot je voorligger!
  • Bewaar tijdens dit tijdelijk samen rijden de rust binnen de formatie. Houd rekening met de andere rijders (en hun wellicht verschillende competentieniveaus en rijstijlen) en haal geen plotselinge (inhaal)acties en dergelijke uit.