Auteur Topic: Stevig zadel (corbin)  (gelezen 629 keer)

Offline Snoeky

• Forumdeelnemer
    • Ruud
    • van Benthem
  • FJR: 2007 Silver Storm
Stevig zadel (corbin)
« Gepost op: 25 aug 2019, 22:52 »
Beste Fjr scheurneus,
Heel tevreden ben ik met de fjr.
Het zadel is alleen wel een beetje zacht. (Persoonlijk)
Nu weet ik dat corbin lekker stevige zadels verkoopt. Heeft iemand er een liggen ?   Voor andere merken sta ik open.  Uiteraard wil ik hiervoor een marktconforme prijs betalen. 

Ik hoor het graag als iemand mij hiermee kan helpen.  Fjr 2007.    :thumbsup:

Offline Harry Kleinpenning

• *
  • Diamant deelnemer
  • Niemand weet alles, samen weten we hier best veel
    • Harry
    • Kleinpenning
  • FJR: 2015 AS Tech Graphite
Re: Stevig zadel (corbin)
« Reactie #1 Gepost op: 25 aug 2019, 23:52 »
De Corbin-zadels voor een RP13 of later worden af en toe wel gebruikt aangeboden, maar niet zo vaak als voor de eerdere modellen.
Dus als je die gebruikt wilt aanschaffen is het een kwestie van geduld en wat mazzel.

Hoewel de nette/goede gebruikte ééndelige zadels voor de eerdere modellen voor prijzen van globaal € 250 - € 300 van de hand gaan kost een gebruikt tweedelig setje voor de latere modellen gewoonlijk toch al gauw het dubbele of meer (de oudere wat minder, de nieuwere wat meer. De nieuwprijs van zo'n setje is overigens € 1.140,00)
De Corbin-zadels blijven, mits een beetje onderhouden, over het algemeen wel lang netjes. Mijn huidige setje heb ik sinds 2008 en het voorzadel heeft nu één minimaal slijtageplekje en da's m'n eigen schuld, ik zet 'm kennelijk altijd met dat randje op de grond als ik het zadel eraf haal  :doh:

Oh ja, wellicht goed om te weten dat de mogelijkheid om het zadel op twee verschillende hoogtes te gebruiken bij de Corbin-zadels vervalt. Ook kun je onder het achterzadel geen beugelslot meer opbergen, zoals bij het originele zadel wel kan. 
« Laatst bewerkt op: 26 aug 2019, 00:30 door Harry Kleinpenning »

Offline Snoeky

• Forumdeelnemer
    • Ruud
    • van Benthem
« Reactie #2 Gepost op: 27 aug 2019, 21:35 »
Dank voor de reactie, erg blij mee ;)

Offline FJRob

• *
  • Zilver deelnemer
    • Rob
    • Esveldt
  • FJR: 2008 Graphite
« Reactie #3 Gepost op: 28 aug 2019, 09:35 »
Kijk ook eens naar Bagster zadels.
Die heb ik nu en ervaar ik als zeer stevig en daar heb ik echt wel aan moeten wennen..
Had hiervoor op mijn vorige FJR een TopSellerie en die was zachter.

Offline Radja

• Beursmanager
  • *
  • Diamant deelnemer
    • Bart en Ingrid
    • de Keijzer-Schenk
  • FJR: 2015 AE Magnetic Bronze
« Reactie #4 Gepost op: 28 aug 2019, 10:17 »
Het FJR comfort zadel is ook een stuk harder. Bevalt mij heeft heel goed.
Word echter niet vaak 2e hands aangeboden.
Rijder en duo zadel zijn wel los te koop.
Groeten uit Beesd.

• *
  • Diamant deelnemer
    • Harry
    • Kleinpenning
« Reactie #5 Gepost op: 28 aug 2019, 11:45 »
Ik weet niet of je wellicht alleen aan het voorste zadel voldoende hebt?
Het is al zo'n 1,5 maand geleden dat de laatste aanpassing van de vraagprijs heeft plaatsgevonden (gezakt van € 450,00 naar € 380,00), wellicht is dit zadel, uitgevoerd in carbon-look leder, inmiddels ook al verkocht.

(Mocht je denken dan koop ik later nog wel eens een gebruikt achterzadel erbij, dát kun je vergeten. De voorzadels zijn nog weleens afzonderlijk te koop, de achterzadels echter nooit)

Hopelijk functioneert deze link ook voor niet-leden  https://forum.fjr-tourer.de/viewtopic.php?f=6&t=11679&hilit=Corbin

Persoonlijk vind ik de combinatie met een standaard achterzadel er niet zo geweldig uitzien, maar anderen vinden het kennelijk geen probleem. Overigens heb ik een andere uitvoering dan in de advertentie wordt aangeboden. Dat is zoals gezegd de uitvoering van leer in carbon-look, een dergelijk zadel heb ik in de eendelige uitvoering op mijn RP04 gehad. Héél fijn zadel, harder ook dan mijn huidige, met alleen als nadeel dat het met een kunststof (regen)broek glad is, met een leren broek is het evenwel het fijnste zadel dat ik ooit heb gehad.

Heb ff een foto gemaakt zoals het met mijn Corbin-zadel er uit zou zien in combinatie met het standaard achterzadel....... (sluit overigens verder wel goed aan) Ik denk overigens dat de combinatie met dat carbon-look zadel er wel wat beter uit zal zien?

« Laatst bewerkt op: 28 aug 2019, 13:32 door Harry Kleinpenning »

• *
  • Diamant deelnemer
    • Harry
    • Kleinpenning
« Reactie #6 Gepost op: 28 aug 2019, 15:29 »
Het voornoemde voorzadel is nog te koop, en er zit nog 'wat ruimte' in de prijs  ;)

Offline FJER

• *
  • Zilver deelnemer
    • Jer
    • Snackey
  • FJR: 2013 AS Midnight Black
« Reactie #7 Gepost op: 31 aug 2019, 17:57 »
Ik zit het wel serieus te overwegen. Heb op mijn standaard zadel RP23 toch snel doof gevoel. Bij dealer in Apeldoorn kan je proefritten met Bagster. Maar ja bij koop lever je je oude zadel in. 400 euro.
Of de Explorer versie. Heb alleen de rijderszit nodig. Of de Duitse Corbin.
Maar via ander forum of MP? Kan niet voelen of zien
Dus........
« Laatst bewerkt op: 31 aug 2019, 18:04 door FJER »
Groeten,
Jer

RP23 AS Midnight Black

Offline Snoeky

• Forumdeelnemer
    • Ruud
    • van Benthem
« Reactie #8 Gepost op: 31 aug 2019, 20:58 »
Beste Harry, bedankt voor de aanbieding.  Het liefste wil ik voor en achter. Ontzettend bedankt voor de uitgebreide informatie. Daar kan ik echt wat mee! 

Offline wnvwitzenburg

• *
  • Forumdeelnemer
  • Have as much fun as you can.
    • Willem
    • Van Witzenburg
    • Unieke Pennen
  • FJR: 2005 Galaxy Blue
« Reactie #9 Gepost op: 31 aug 2019, 21:23 »
Ik heb een top sellerie zadel aangeschaft begin dit jaar voor mijn RP11. Best hard eigenlijk maar gel dus moet zeggen dat ik er minder zadelpijn van heb dan met het origineel. Als je in de buurt van Zoetermeer bent kan je eventueel proefzitten.
Als het niet met een hamer opgelost kan worden is het een electrisch probleem...