Recente topics

Auteur Topic: fraaie navigatiesteun (montage op de tankbouten) € 40,00  (gelezen 810 keer)

Offline Radja

• Beursmanager
  • *
  • Diamant deelnemer
    • Bart en Ingrid
    • de Keijzer-Schenk
  • FJR: 2015 AE Magnetic Bronze
Re: fraaie navigatiesteun (montage op de tankbouten) € 40,00
« Reactie #25 Gepost op: 17 nov 2020, 13:03 »
....weliswaar zal dit niet de juiste topic zijn,........
Daarnaast wil ik een paddock aanschaffen om het voorwiel te liften. Welke kan ik het beste aankopen?

Lammert,
Voor deze vraag is dit topic niet geschikt.
Je kunt beter in het daarvoor bestemde board ( https://www.fjr-club.nl/index.php?board=21.0 ) een nieuw topic aanmaken met daarin jouw vraag.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Offline bertus

• *
  • Goud deelnemer
  • herinner gister droom van morgen leef vandaag
    • Bert
    • Smit
  • FJR: 2001 Deep Purplish Blue
« Reactie #26 Gepost op: 17 nov 2020, 13:08 »
Klopt Bertus, maar je bent wel wat korter afgeleid en bovendien blijft de weg in je blikveld waardoor je toch sneller kunt reageren.
Ben er zelf wel van overtuigd dat, als ik toen de gps op die plaats had gehad, ik sneller en daardoor beter op die situatie had kunnen reageren.

Dat de overheidsdiensten ook de gps altijd boven de klokken willen hebben zal ook om die reden zijn?
omdat er geen ruimte is voor die andere troep die er op zit.
Grt Bert

Online Tikka

• *
  • Brons deelnemer
    • Ron
  • FJR: 2002 Silver
« Reactie #27 Gepost op: 17 nov 2020, 13:57 »
Veel ruimte is er niet inderdaad
FJR1300 2002
Sena SLR2 icm Shoei GT Air II
Sena handlebar remote.
Wilbers voorveren, Wilbers Nivomat schokbreker

Offline singleminded

• Forumdeelnemer
    • Henk-Jan
    • Scholman
  • FJR: 2019 AE Phantom Blue
« Reactie #28 Gepost op: 17 nov 2020, 13:59 »
Lammert, bij mij was het voorheen gedurende meer dan 25 jaar (en meer dan 175.000 km) ook altijd goed gegaan met eerst een routerol tussen de stuurhelften en later de gps op die plaats. Maar die ene, voor mij bijna fatale ervaring, was voor mij evenwel genoeg om een betere (en toch stabiele) oplossing te zoeken. Ben daar overigens destijds meer dan een week mee bezig geweest en vind dat nog steeds goed bestede tijd.

Daar wil ik dan mijn ‘bewijsmateriaal’ wel tegenover zetten: 25 jaar en +/- 500.000 km. Waarvan de laatste 200.000 km met Navi. Ik heb er nog geen ongelukken mee gehad  ;)

Ik bedoel te zeggen dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is. Had op een aantal motoren de Navi bovenkloks, op anderen onderkloks.   Aan beide kan ik wennen.

Ik heb lang moeten wennen aan gps navigatie omdat t mij vaker afleidt (want navigeert van afslag naar afslag zonder te weten waar je bent op de route) dan kaartnavigatie (navigeren van dorp naar dorp en altijd weten waar je bent op de route).

Komt bij dat, zeker de ouder Navi’s, bij een wat steviger tempo te laat zijn met de gesproken aanwijzing. Die gebruik ik dus niet en rijdt dus in die zin nog altijd ‘op de kaart’ ... dat betekent dat ik wel vrij vaak een blik op t kastje werp. En of hij nu boven of onder de klokken zit maakt m.i. niet uit: je rijdt waarnaar je kijkt en als dat niet op t mikpunt van je rijlijn is moet je toch ff ‘blind’ rijden om op de Navi te kijken. Hoe korter en minder frequent dat, is des te beter. Dat is zeker waar.

Om diezelfde reden plak ik vaak de versnellingsindicator af (gaat helaas lastig op de FJR): ik heb de neiging om er bij het terugschakelen voor een bocht toch een blik op te werpen.... en dat maakt dat ik zo’n bocht net wat minder mooi rondt ... zeker in standje ‘sport’.
« Laatst bewerkt op: 17 nov 2020, 14:06 door singleminded »
Mangs is’t klook a’j oe dom hoolt

Offline singleminded

• Forumdeelnemer
    • Henk-Jan
    • Scholman
  • FJR: 2019 AE Phantom Blue
« Reactie #29 Gepost op: 17 nov 2020, 14:01 »
Veel ruimte is er niet inderdaad

Je kan je ook afvragen of ze niet juist de meest gebruikte apparatuur op de best bereikbare plekken hebben gezet....

... en wat wordt dan t meest gebruikt? De Navi of die andere knoppenwinkel.
Mangs is’t klook a’j oe dom hoolt

Offline Harry Kleinpenning

• *
  • Diamant deelnemer
  • Niemand weet alles, samen weten we hier best veel
    • Harry
    • Kleinpenning
  • FJR: 2015 AS Tech Graphite
« Reactie #30 Gepost op: 17 nov 2020, 14:53 »
Daar wil ik dan mijn ‘bewijsmateriaal’ wel tegenover zetten: 25 jaar en +/- 500.000 km. Waarvan de laatste 200.000 km met Navi. Ik heb er nog geen ongelukken mee gehad  ;)
Ook hiervoor geldt, net als bij mij het geval was, helaas dat "in het verleden behaalde resultaten geen garanties voor de toekomst bieden"  ;)

Offline Arjan

• *
  • Zilver deelnemer
  • Als er maar Yamaha op staat... (en wielen heeft)
    • Arjan
    • van Herwijnen
    • 2013 FJR1300AS Magnetic Bronze
  • FJR: 2013 AS Magnetic Bronze
« Reactie #31 Gepost op: 20 nov 2020, 11:20 »
Je kan je ook afvragen of ze niet juist de meest gebruikte apparatuur op de best bereikbare plekken hebben gezet....

... en wat wordt dan t meest gebruikt? De Navi of die andere knoppenwinkel.
Ik denk dat ze de Navi eenmaal instellen en gaan, die koppenwinkel wordt veel vaker gebruikt en zit dus beter binnen hand(schoen)bereik.
Volop genietend van mijn FJR.

Offline wnvwitzenburg

• *
  • Brons deelnemer
  • Running on gas? Nope, riding a FJR.
    • Willem
    • Van Witzenburg
    • Unieke Pennen
  • FJR: 2005 Galaxy Blue
« Reactie #32 Gepost op: 21 nov 2020, 18:33 »

Niet meer verkrijgbaar voor de RP11  :( Maar ik vind dit wel een hele mooie oplossing.
Zie je het niet zittend? Ga dan staan.

Offline bertus

• *
  • Goud deelnemer
  • herinner gister droom van morgen leef vandaag
    • Bert
    • Smit
  • FJR: 2001 Deep Purplish Blue
« Reactie #33 Gepost op: 21 nov 2020, 18:54 »
Smaken verschillen vind hem verschrikkelijk.
Grt Bert

Offline Dekudibusei

• *
  • Brons deelnemer
  • Soms overal, meestal nergens.
    • Maarten
    • Hulskemper
  • FJR: 2007 Silver Storm
« Reactie #34 Gepost op: 21 nov 2020, 20:19 »
Ben zeker overtuigd van jullie/jouw gelijk Harry, zit absoluut kern van waarheid in, geen enkele discussie daar over. Maar zoals ik al aangaf, ik stuur in belangrijke mate echt op de gesproken aanwijzingen via mijn Sena. Wat betreft de overheidsdiensten, ik ben zelf van mening dat men deze bestuurders niet 1 op 1 kan vergelijken met overige gebruikers. In mijn beleving zullen die zich veelal onder een vorm van prioriteit en haast verplaatsen richting een melding. Ik daarentegen, ben een recreatieve gebruiker  :)....weliswaar zal dit niet de juiste topic zijn, maar overweeg(woog) om mijn fiets te voorzien van valdoppen. Echter, hoe meer ik mij er in verdiep, hoe meer ik er op terug lijk te komen. In mijn beleving kan het wellicht heeel lichte valschade enigszins beperken, maar dat is het dan ook. Daarnaast wil ik een paddock aanschaffen om het voorwiel te liften. Welke kan ik het beste aankopen?

Voor je vragen omtrent valdoppen en de paddockstand zou ik even een nieuw topic aanmaken. Je hebt dan in ieder geval meer kans dat je een inhoudelijk nuttig antwoord krijgt. Bij de mijne zaten er al valdoppen op (die ik niet na hebben laten monteren -- ik heb ze nooit eerder gehad, omdat ze bij een glijer niet veel doen) en mijn paddockstand voor de Ninja was voor het achterwiel.  ;D
Quod gratis asseritur, gratis negatur.