Recente topics

Auteur Topic: Gezocht  (gelezen 584 keer)

Offline JaapVanOtterloo

• Forumdeelnemer
  • BBBRRRAAAPPP
    • Jaap
    • van Otterloo
  • FJR: 2003 Silver Storm
Gezocht
« Gepost op: 17 feb 2021, 19:13 »
Ik ben op zoek naar de chromen sierrandjes voor op de toerenteller en snelheidsmeter van mijn RP08.

Offline Harry Kleinpenning

• *
  • Diamant deelnemer
  • Niemand weet alles, samen weten we hier best veel
    • Harry
    • Kleinpenning
  • FJR: 2015 AS Tech Graphite
Re: Gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 17 feb 2021, 20:24 »
Hier een Poolse leverancier https://www.ebay.pl/itm/YAMAHA-FJR-1300-2-teilig-ALUMINIUM-TACHORINGE-TACHO-RINGE/223674849331?_mwBanner=1&_rdt=1&pageci=4a8ba5ec-0c65-4cb0-8e1a-4df09f312a73
110 Zloty is overigens ca. € 25,00 en de verzendkosten bedragen kennelijk ca. € 8,00.

Ja, deze zijn niet zwart zoals origineel maar je zou ze eventueel natuurlijk ook ff zwart kunnen spuiten.

Toevallig dat vandaag op het Duitse forum deze link voorbij kwam ;) Degene die ze in Polen gekocht heeft houdt kennelijk wel van een beetje bling-bling

cockpit witte wijzerplaten en blinkende telleromrandingen.jpg

« Laatst bewerkt op: 17 feb 2021, 22:06 door Harry Kleinpenning »

Offline hansvds

• Erelid
  • *
  • Diamant deelnemer
  • Voor zo lang als het (nog) duurt
    • Hans
    • Van der Stroom
  • FJR: 2009 Midnight Black
« Reactie #2 Gepost op: 18 feb 2021, 09:08 »
Ben benieuwd of ie die dashboard lampjes ook handhaaft als ie een keer in het donker heeft gereden?
Als je wijst, wijzen er drie vingers terug!

Offline FJRob

• *
  • Zilver deelnemer
    • Rob
    • Esveldt
  • FJR: 2008 Graphite
« Reactie #3 Gepost op: 18 feb 2021, 12:54 »
Ben benieuwd of ie die dashboard lampjes ook handhaaft als ie een keer in het donker heeft gereden?

idd Hans.
Beetje erg veel kermis als je het mij vraagt.

Offline hansvds

• Erelid
  • *
  • Diamant deelnemer
  • Voor zo lang als het (nog) duurt
    • Hans
    • Van der Stroom
  • FJR: 2009 Midnight Black
« Reactie #4 Gepost op: 18 feb 2021, 17:35 »
Ik had indertijd op de RP8 de dashboard lampjes vervangen door ledjes. De lampjes waren stuk dus meteen maar vervangen door iets moderners, dacht ik toen.
Daar had ik spijt van na één keer in het donker rijden, dan vraagt die te nadrukkelijke verlichting te veel aandacht. Als het ware trekken die felle lampjes je blik, terwijl je juist 's-avonds in het donker al je aandacht bij het rijden nodig hebt.
Als je wijst, wijzen er drie vingers terug!

• *
  • Diamant deelnemer
    • Harry
    • Kleinpenning
« Reactie #5 Gepost op: 18 feb 2021, 19:28 »
Die witte wijzerplaten zullen daarbij waarschijnlijk ook nog meer licht reflecteren dan de originele?
Wat ook niet zo fraai/prettig is dat het licht niet zo goed wordt verdeeld over de wijzerplaten, het zijn echt 'punt'-spotjes. Maar dat gaat ie alsnog oplossen met speciaal voor dergelijke toepassingen bedoeld diffusiefolie, daarmee wordt het LED-licht wel goed verspreid over de hele tellerplaat.

« Laatst bewerkt op: 18 feb 2021, 19:41 door Harry Kleinpenning »

Offline Ulympos

• *
  • Goud deelnemer
  • Vaak op weg naar nergens...
    • Hans
    • de Vries
  • FJR: 2010 Smokey Grey
« Reactie #6 Gepost op: 18 feb 2021, 22:21 »
Die witte wijzerplaten zullen daarbij waarschijnlijk ook nog meer licht reflecteren dan de originele?
Wat ook niet zo fraai/prettig is dat het licht niet zo goed wordt verdeeld over de wijzerplaten, het zijn echt 'punt'-spotjes. Maar dat gaat ie alsnog oplossen met speciaal voor dergelijke toepassingen bedoeld diffusiefolie, daarmee wordt het LED-licht wel goed verspreid over de hele tellerplaat.
Misschien beter om voor dit doel LED-lampjes met een kapje (dome) te plaatsen.

• *
  • Diamant deelnemer
    • Harry
    • Kleinpenning
« Reactie #7 Gepost op: 19 feb 2021, 18:52 »
Inmiddels ziet het er met dat diffusiefolie zo uit, wel een veel betere spreiding van het licht over de tellerplaten. Het folie is overigens over het volledige oppervlak en onder de tellerplaten aangebracht.
Mijn smaak is het overigens ook niet, maar smaken verschillen nu eenmaal ;) Op foto's zal het wellicht ook een wat vertekend beeld geven, ik denk dat je zoiets 'live' moet zien?

20210219_161823.jpg met folie.jpg

« Laatst bewerkt op: 19 feb 2021, 22:57 door Harry Kleinpenning »