Recente topics

Auteur Topic: Te koop: ABS Test Coupler  (gelezen 670 keer)

Online Okki

• *
  • Zilver deelnemer
    • Arnoud
    • Boon
  • FJR: 2003 Galaxy Blue
Te koop: ABS Test Coupler
« Gepost op: 13 mrt 2021, 11:15 »
Hiermee kan je de ABS pomp testen, handig als je remvloeistof vervangt om ook de vloeistof in de pomp te verversen/door te spoelen. We weten intussen wel hoe belangrijk het is om ook de vloeistof in de pomp te verversen.
Het is niets meer dan een plugje en een draadje dat past op de ABS test plug (in de buurt van je accu) waarmee je de juiste 2 polen even kort sluit. Deze ABS Test Coupler past op alle FJR's met ABS, en waarschijnlijk ook op andere Yamaha's met ABS.
Welke procedure je moet doorlopen om de ABS pompen aan het werk te krijgen staat in de service manual.

Yamaha vroeg voorheen ca 25 euro voor dit simpel dingetje, veel te duur, velen hebben dus zelf iets in elkaar geflanst om die 2 polen kort te sluiten, heb ik ook gedaan.
Maar een aantal jaren geleden kwam ik toevallig dat specifieke plugje tegen op het internet. Ik heb er toen een een flink aantal gemaakt en hier te koop aangeboden. Van die batch van toen heb ik er nog 10 over.

6 euro per stuk inclusief verzendkosten.
Gaat gewoon in een bubbeltjes envelop met postzegel.

Groetjes,
Arnoud

De couplers die ik heb gemaakt:

IMG_20210313_105417081_resize.jpg

« Laatst bewerkt op: 13 mrt 2021, 18:15 door Okki »

Online Okki

• *
  • Zilver deelnemer
    • Arnoud
    • Boon
Re: Te koop: ABS Test Coupler
« Reactie #1 Gepost op: 25 mrt 2021, 18:41 »
Tijdelijk uitverkocht.

Ik heb wel weer nieuwe pluggen besteld en die verwacht ik over 2 a 3 weken te ontvangen, dan zal ik weer nieuwe ABS Test Couplers maken.

Online Okki

• *
  • Zilver deelnemer
    • Arnoud
    • Boon
Re: Te koop: ABS Test Coupler
« Reactie #2 Gepost op: 02 apr 2021, 18:03 »
De bestelde pluggen waren eerder binnen dan verwacht, en vandaag heb ik de nieuwe kabeltjes geknepen. :)
Er is weer een nieuwe voorraad ABS Test Couplers.

Meer info, zie eerste bericht in dit topic
6 euro per stuk inclusief verzendkosten, in een bubbeltjes envelop.

IMG_20210402_175238198_resize.jpg

Groetjes,
Arnoud